A ráncfelvarrt E-osztály még kényelmesebb, még jobb. Dízelmotorja tökéletes választás. De ha már úgyis egy rakat pénzért adják, érdemes tán a 4Matic-felárat is kiizzadni.

Negyedik éve van piacon, majd' egymillió fogyott belőle, hát a kor szellemében, "félidőben" felfrissült az E-osztály. Ránézésre nem sokat változott - új lökhárító, hűtőmaszk, lámpák, több króm -, technikája bezzeg érdemben gazdagodott (különben meg állítólag 2000 alkatrésze módosult). Az alapkoncepció persze változatlan maradt: tessék parancsolni, íme a kategória egyik legjobb személygépjárműve minden létező biztonsági és kényelmi extrával elegánsan, stílusosan - és csillagosan.

A csöppet hosszabb, magasabb autó mindazonáltal nem lett fiatalosabb. Eddig sem értelmiségi pályakezdőknek szánták, ezentúl is nyilván a tehetős pénzember, politikus, az idősebb generáció fogja választani. Nyugalmat, fölényt árasztó forma, konzervatív vonalvezetés, klasszikus kialakítás. Akinek más kell, márkán belül ott az R-klasse, például. Vagy a megannyi más kaszni és kaszt - elképesztő, milyen színes a Mercedes-paletta.

Korábban a 280 CDI-t volt szerencsénk vezetni összkerékhajtással, annak a tesztautónak az irdatlan motorházteteteje alatt a háromliteres turbódízel erőforrás gyengébbik változata (190 LE, 440 Nm) dolgozott - a facelift alkalmából a mérnökök az izmosabbat még tovább gyúrták.

A 224 lóhoz nem adtak, de az 510-ből némi reszeléssel 540 Nm maximális nyomaték keletkezett, ha 200-zal magasabb fordulaton is. Így is már 1600-nál miénk a világ. A végsebesség 250 km/h, a gyorsulás 100 km/h-ra mindössze 6.8 mp-ig tart. Alapból 7 fokozatú, manuálisan is kapcsolható automata váltóval.

Amúgy az összes motor erősödött, a kisebb, négyhengeres dízelek is. Míg átlagfogyasztásukat és károsanyag-kibocsátásukat mérsekelték. A CDI-tenger bálnája pedig a V8-as, négyliteres 420-as a maga 314 lóerejével, 730 Nm nyomatékával, 6.1-es gyorsulásával, félaktív légrugózásával.

Az E 320 CDI a 4Matic verzióval szemben jobban gyorsul, magasabb a végsebessége, szerényebb az étvágya. Olcsóbb 800 ezerrel. Az E 280 CDI-nél 1,3 millióval drágább. A T-modell felára 700 ezer forint.

A "benzineseknek": az E 350 sem megy jobban, de legalább két literrel bizonyára többet eszik. Téligumis tesztautónk 10-11 liter gázolajat égetett el (részecskeszűrőjén át) többet pöfögve városban, mint kívüle, nyugodt autózással lakott területen kívül és sztrádán 8-9-et kért.

A riválisok közül a hasonlóan motorizált, 233 lovas Audi A6 3.0 V6 TDI csak quattróként elérhető - 6 fokozatú automatával 14 millió forinttól. A hátsókerekes, 231 lóerős BMW 530d (6-os, de manuális váltóval) olcsóbb, már 13,3 millliótól hazagurítható. Az 530xd alapára 13,9 millió forint.

Amerikai, angol, francia, japán, olasz, svéd gyártó kínálatában (egyelőre?) nincs ilyen műszaki csúcstartalommal megvásárolható, dízelmotoros "üzleti limuzin". Kivéve mondjuk a cégcsoporton belüli Chrysler 300C-t ugyanezzel a blokkal (ottan 3.0 CRD néven). Annak bezzeg a belső kidolgozottsága, anyagminősége marad el fényévekkel.

A felszereltségbeli különbségekre persze a citált néhány számból nem derül fény. Főhősünk alapára 13,9 millió forint, a tesztautóba még vagy 2,5 mikulásnyit csomagoltak. Például: széria a mindenféle hárombetűs kütyü, a sok-sok légzsák, a Pre-Safe, a Neck-Pro biztonsági rendszerek, az adaptív féklámpa, a tempomat, a digitklíma, az elektromos ülésállítás, az automata világítás, az esőérzékelős ablaktörlés, a fényre sötétedő tükrök, a guminyomás-ellenőrzés, a multikormány, a 10 hangszórós hifi.

Forrás: [origo]

több és nagyobb kép a galériában

Avantgarde-kivitelben a bi-Xenon, a bőr/szövet ülés, a LED-es féklámpa, a sportfutómű, a paraméteres kormányzás is jár. De olyanok még nem, mint a DVD alapú navigációs rendszer, a parkolóradar, a komfortülés (zseniális fejámlával), a teljes bőrkárpitozás, a négyzónás klíma, az intelligens világítási rendszer (az okoslámpáról bővebben itt) - általánosságban elmondható (újra és újra, jó közhelyesen), hogy ebben a kategóriában az alapár finoman szólva is csak óvatos kiindulópont.

Mercedes-Benz E 320 CDI - alapadatok

motor: V6/24 turbódízel, 2987 ccm
max. teljesítmény: 165 kW/224 LE (3800/min)
max. nyomaték: 540 Nm (1600-2400/min)
hajtás, erőátvitel: hátsókerék-meghajtás, 7 fokozatú automata váltó
futómű: elöl 4 lengőkaros, hátul térlengőkaros felfüggesztés, spirálrugók
kormány: fogasléces, parametrikus
fék: elöl-hátul belső hűtésű tárcsa
gyorsulás (0-100 km/h): 6,8 mp
végsebesség: 250 km/h
gyári átlagfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 194 g/km
h/sz/m/tt: 4856/1822/1449/2854 mm
saját tömeg: 1750 kg
csomagtartó: 540 l
üzemanyagtartály: 80 l
kerékméret: 225/55 R16
fordulókör: 11,4 m
alapár: 13 894 000 Ft
importőr: DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft.

Bent amúgy új a négyküllős kormány az ovális, csöppet tán stílusidegen gombokkal, eddig még nem látott színekkel, nemesfabetétekkel, kombinációkkal is találkozhat a potenciális vevő. A klímavezérlés is új. A kényelem, az ergonómia a régi. A helykínálat uras, hátul is. A csomagartó öblös.

Forrás: [origo]

több és nagyobb kép a galériában

A motor kultúráltan bivalyerős, a futómű leheletnyivel feszesebb, a kormányzás közvetlenebb, a fékrendszer elsőrangú. Akárcsak a zaj-, valamint a rugózási komfort. A bődületes nyomaték miatt tán ajánlatosabb az összkerekes modell mellett dönteni - az ár- és fogyasztástöbbletért kárpótlás az időjárási- és útviszonyoktól független, megnyugtató biztonságérzet.

ki