Batárok közt - Mazda BT-50 menetpróba

2006.12.04. 12:28

A prezentáción nem győzték hangsúlyozni, hogy mekkora súlyt fektettek a kabin zajszigetelésére, ami elég jól is sikerült, pedig a méretes dízelmotor és az óriási gumik nem kevés zajt keltenek menet közben. A menetkomfort ugyancsak a személyautókat idézi, a ballonos abroncsok és hosszú rugóutak a legtöbb kátyút szépen elnyelték, egyedül csak a hátsó laprugók kezdtek el pattogni és rázni a durva úthibákon.

Akármennyire is jól áll az új külső a BT-50-nek, azért a krómdíszítés alatt mégis ott lapul a maszatos melósruha, ami jelen esetben a már jól ismert és elpusztíthatatlan létravázat és hajtásláncot jelenti. A leendő vásárló továbbra is két, illetve négykerekes változat közül választhat, ez utóbbihoz profi felező is jár, amellyel még a legelképesztőbb dagonyából is képes kikecmeregni az autó.

Ezt demonstrálandó a tengerparti kacskaringózást egy kiadós terepezési bemutató szakította meg, ahol a BT-50-ről végre lepergett a civilizáltság vékony máza. A felező bekapcsolásával gázadás nélkül felmászik bárhová az autó, lejtőn lefelé pedig magától adagolja a féket, így nekünk nem volt más dolgunk, mint a kormányt tekergetni és elhinni a mellettünk ülő instruktornak, hogy ki tudunk hajtani az előttünk lévő, sárral töltött medencéből.

Forrás: [origo]Az BT-50 orrában egy teljesen új fejlesztésű, közös nyomócsöves 2,5 literes dízelmotor dolgozik, amely 34 lóerővel szárnyalja túl az előd 109 lovas teljesítményét. Ami még ennél is fontosabb, hogy a 330 Nm-re növekedett csúcsnyomaték már 1800-as fordulattól megjelenik a kerekeken, így már alapjárattól szépen meglódul a nagy bálnatest. A gyár sajtóközleménye szerint az új motor nem csupán erősebb, de takarékosabb is az elődben dolgozó változatnál, ugyanis 2,5 literrel csökkent az átlagfogyasztás. Ez utóbbi értéket egyébként csak januárban tudjuk majd letesztelni, amikor megjelennek nálunk az első tesztjárgányok.

Szerencsére ugyancsak nem sikerült kipróbálni a BT-50 aktív és passzív biztonsági rendszerét, amely akár négy légzsákot is jelenthet egy jobban felszerelt modell esetében. Ugyancsak fontos részlet, hogy egy esetleges ütközés során a kormányoszlop összecsuklik, így csökkentve a sofőr mellkasi sérülésének kockázatát.

És akkor így a végén, jöjjenek a piszkos anyagiak: a BT-50 legolcsóbb (kétkerekes, kétüléses) változata nettó 3 291 667 forintért rendelhető, ami versenyképes ajánlat a konkurenciával összehasonlítva. A legdrágább, összkerekes, duplakabinos változatért egyébként nettó 5 375 000 forintot kell a kasszánál hagyni, ami egy fullextrás munkagépért ugyancsak baráti ajánlatnak nevezhető.

Nógrádi Attila

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK