A Captiva pedig alapvetően nem egy elvetendő kérdés, hiszen ismerőseim közül sokan kérdezték, hogy milyen autó. Ebből az következik, hogy kívülről szépnek tűnik, az emberek számára megnyerő. Ez a kép azonban az utastérben már szürkül, hiszen keményebb műanyagok és más autókból ismert megoldások mellett csak arra lehet büszke, hogy aránylag praktikus. Természetesen a térkínálat is megfelelően nagy, olyannyira, hogy a csomagtartó két kihajtható ülésnek is helyet ad. Igen, hétüléses, de nem teljes értékűen. Nagy csodák nincsenek, hiszen ha van hét ülés - amelyből a hátsó, nagyon könnyen kihajtható kettő kevésbé komfortos -, akkor gyakorlatilag nincs csomagtartó, ha csak öt ülés van, akkor viszont 465 liter áll rendelkezésre, ami támlákat döntögetve máris 930 liter. Az autó tehát belül nem kicsi, de ettől még nem kényelmes. Az ülések nekem kemények, sőt a bőrkárpit annyira csúszkál, hogy a csekély oldaltartású székeken kihívás megmaradni. A menetzaj szerencsére normális, sőt a vezetési pozíció sem rossz, de összességében mégsem éreztem magam jól.

Forrás: [origo]

galéria

Pedig a Captiva ezzel a motorral megtesz mindent, hiszen a lusta sofőröket az automata segíti, de ezen kívül van még megannyi extra is. Tempomat, kormányról vezérelhető CD-táras, mp3 lejátszására is alkalmas hifi 8 hangszóróval. Aztán automata fényszóró, esőérzékelő, automata légkondi, elektromos ablakok, tükrök, sőt ez utóbbiak fűthetők és elektromosan behajthatók. Természetesen az bőrülés is elektromos mozgatású, sőt az első kettő fűthető is. És akkor jön még az ABS, ESP, sok lufi, riasztó, központi zár, miegymás. Gyakorlatilag csak a kulcs nélküli rendszer hiányzik.

Chevrolet Captiva 3.2 LT High - alapadatok

motor: V6/24, 3195 ccm
max. teljesítmény: 230 LE/169 kW (6600/min)
max. nyomaték: 297 Nm (3200/min)
erőátvitel: összkerékhatjás, ötsebességes kézi váltó
gyorsulás (0-100 km/h): 8,8 s
végsebesség: 204 km/h
gyári átlagfogyasztás: 11,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 264 g/km
h/sz/m/tt (mm): 4635/1850/1720/2705
saját tömeg: 1880 kg
csomagtartó: 465-930 l
alapár: 11 518 000 Ft
importőr: General Motors Southeast Europe Kft.


Mindezért 11,5 millió forintot kérnek, ami egyrészt sok, másrészt kevés. Nekem azonban ilyenkor mindig eszembe jut az agyonextrázott, 177 lovas RAV4 X, amely kerek 10 milla. Az nem 15 literből jár el, körülbelül ennyire megy, igaz, fáradozni kell a váltásokkal. Anyag és összeszerelési minőségben még mindig a Captiva előtt van, mondjuk nem 7 személyes. A futása is kulturáltabb, hiszen a Captiva a futóművével sem nyűgözött le, mint ahogy a kicsit talán túl könnyű kormányzás sem szimpatikus. A tesztautó orrnehéznek, kicsit orrtolósnak bizonyult. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az egyetlen értelmes választásnak tűnő 2.0-ás dízel mit tud, főleg azért, mert egy ugyanígy felszerelt, hétüléses manuális váltós 9,3 millió. Hamarosan ez is kiderül!

Vida János