Eddig két könnyebb európai szakaszt teljesítettek az idei Dakar résztvevői, azonban az igazi verseny most kezdődik. Afrikában már a nagymenőknek is sietniük kell.

Szombaton kezdődött el a 2007-es Lisszabon-Dakar-rali, azonban a versenyzők egyöntetű véleménye szerint az igazi verseny csak Afrikában van. Itt találkoznak az indulók a sivataggal és kemény szakaszokkal, Európában még elsősorban a show-jelleg dominál.

Ennek megfelelően szombaton és vasárnap sem hatalmas, teljesíthetetlen nehézségű szakaszokkal találkoztak a versenyzők, inkább technikás pályákat tűztek ki a verseny rendezői. A portugál-spanyol terület miatt a helyi versenyzők villogtak, hiszen a szombati 117 km-es gyorsaságit például a motorosoknál a portugál Faria Ruben nyerte honfitársa, Rodrigues előtt, míg az autósoknál a szintén portugál Sousa nyert. A motorosok között az jelentett meglepetést, hogy a Yamaha két versenyzője győzött, míg a tavalyi győztes Coma csak a 13. lett, míg az autóknál a Volkswagen egyeduralma volt jellemző, hiszen az első öt Volkswagen lett. A kamionosok szakaszát De Rooy nyerte.

Másnap egy még rövidebb (67 km), de igazán technikás ralipálya várta a versenyzőket, és ennek megfelelően az autósok között a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz brillírozott. A másik ralis már nem szerepelt ilyen jól, hiszen Ari Vatanen Volkswagenje egy patakátkelésnél vizet szívott, így másfél órát vesztett, amivel elég kevés esélye maradt a végső győzelemre. Sajnos a szakadékokkal tarkított pályán elég sűrűn voltak balesetek. A kétkerekűeknél ez főleg veszélyes, azonban szerencsére nagyobb bukásról nem kaptunk hírt. A verseny egyik esélyese azonban egész elképesztő módon esett el, ugyanis egyik rajongója kiugrott elé az útra, hogy fényképezzen. Cyril Despres nem szerette volna elütni a nézőt, így azonban elesett, és kilyukadt a tankja, megsérült a fékje, de beért a célba. A szakaszt ezúttal Rodrigues nyerte Faria előtt, míg a kamionoknál ezen a napon nem volt verseny. Az összetettben Rodrigues és Sousa vezet, azonban ez még nem jelent semmit, hiszen most következik a komoly terep.

Magyar részről szerencsére biztatóan alakult az első két nap, hiszen minden egység versenyben van még, igaz, már adódtak gondok. Kis Sándorék új autója kicsit rakoncátlankodott az első nap, hiszen a szelektív szakasz közben kellett féltengelyt cserélni, ezért másnap nagyon hátulról kellett rajtolniuk. Ez nem zavarta Kist, hiszen ekkor már ő lett a leggyorsabb magyar, ráadásul rengeteget előzött. Szalayék kisebb üzemanyag-gondokkal küszködtek, de egyelőre jól muzsikál az új Opel, míg Palikék azzal voltak elfoglalva, hogy a második napon nagyon sokáig feltartották őket. Kristóf Mártonék rendben beértek, akárcsak a három kamionos egység, akik közül a Flex Dakar Team nyomja a legjobban. A motorosoknál Kátai Péter siet a legjobban, mindkét nap ő volt a leggyorsabb magyar, azonban másnap már a szelektív szakasz nagy részét csak motorfékkel teljesítette, mivel a hagyományos megadta magát. Dési idén indul először, ehhez képest nagyon jól halad, míg Herman Henrik az előző évek tapasztalatából kiindulva nem siet, inkább a saját tempójában megy.

Hétfőn már egy majdnem 650 km-es afrikai szakaszt kell teljesíteniük a versenyzőknek, amelyből 252 km a gyorsasági.

Eredmények, 1. szakasz, Lisszabon-Portimao, 464 km (117 km gyorsasági):
   
autósok:
1. Sousa, Schulz (portugál, német, Volkswagen) 1:20:38 ó
2. de Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen) 2:31 perc hátrány
3. Sainz, Perin (spanyol, francia, Volkswagen) 2:38 p.h.
...56. Szalay Balázs, Bunkoczi László (OPEL Antara) 35:03 p.h.
...60. Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) 36:35 p.h.
...72. Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) 43:19 p.h.
...131. Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan) 1:36:57 ó.h.
   
motorosok:
1. Ruben Faria (portugál, Yamaha) 1:22:07 ó
2. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 16 mp hátrány 
3. Esteve Pujol (spanyol, KTM) 5 perc h.
...68. Kátai Péter (KTM) 25:23 p.h.
...114. Dési János (KTM) 37:04 p.h.
...188. Hermann Henrik (KTM) 1:22:59 ó.h.

2. szakasz, Portimao-Málaga, 545 km (67 km gyorsasági):
   
autósok:
1. Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen) 59:26 p
2. Nani Roma (spanyol, Mitsubishi) 59:55
3. Luc Alphand (francia, Mitsubishi) 59:55
...37. Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan) 1:10:01 ó
...43. Szalay Balázs, Bunkoczi László (OPEL Antara) 1:10:26.
...78. Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) 1:13:38
...94. Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) 1:15:19
   
Az összetett állása:
1. Carlos Sousa (portugál, Volkswagen) 2:21:57 ó
2. Sainz 2:22:42
3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Volkswagen) 2:24:09
...50. Szalay, Bunkoczi 3:06:07
...59. Palik, Darázsi 3:10:51
...71. Kristóf, Simon 3:19:16
...117. Kis, Czeglédi 4:07:36
   
motorosok:
1. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 1:02:44 ó
2. Ruben Faria (portugál, Yamaha) 1:03:47
3. Isidre Esteve Pujol (spanyol, KTM) 1:04:29
...61. Kátai Péter (KTM) 1:12:49
...89. Dési János (KTM) 1:15:07
...182. Hermann Henrik (KTM) 1:22:31
   
Az összetett állása:
 1. Rodrigues 2:25:07 ó
 2. Faria 2:25:54
 3. Esteve Pujol 2:31:36
...57. Kátai 3:00:19
...96. Dési 3:14:18
...192. Hermann 4:10:37