Elrajtolt a Bamako-rali

Vágólapra másolva!
Szombat reggel útjára indult a fapados Dakarként is emlegetett második Budapest-Bamako-rali, amelyen több mint száz csapat vesz részt, hogy 8200 km és 15 nap után megérkezzen Maliba.
Vágólapra másolva!

Ha Rejtő Jenő élne, minden bizonnyal elégedetten veregette volna hátba szombat reggel azokat a honfitársait, akik komolyan gondolták, hogy egy szakadt Daciával, egy ősöreg Csepel teherautóval vagy egy tető nélküli Trabanttal megjárják Afrika legnehezebb részeit, több mint 8000 ezer kilométert megtéve. A Felvonulási térre összegyűlt mezőny meglehetősen vegyes képet mutatott, a profin felkészített terepjárók mellett szép számmal sorakoztak ezeréves kisbuszok, levedlett nyugati és keleti autók, amelyekkel első ránézésre még Budapest határáig sem lehet eljutni a lerobbanás kockázata nélkül. A "versenyzőket" ez szemmel láthatóan egyáltalán nem zavarja, nevetgélve búcsúzkodnak a korán kelő családtagoktól és barátoktól.

A Daciával induló páros egyik tagja kérdésünkre elárulta, hogy egyáltalán nem tartja lehetetlennek oda-vissza megjárni a Budapest-Bamako távot, ugyanis járművük egyszerűsége egyszersmind a legnagyobb előnye is, akár az út szélén is képesek egy motorgenerálra, illetve egyéb nagyobb javításokra.

A fenti összkép egyébként jól szemlélteti a szervezők elképzelését, miszerint a Budapest-Bamako-ralin nem a sebesség és az esztelen száguldozás a lényeg, hanem az, hogy mindenki jól érezze magát és elevickéljen valahogy a távoli Maliba. A napi etapokat nem is időre kell teljesíteni, így egy 26 lóerős Trabival elvileg ugyanakkora eséllyel lehet megnyerni a versenyt, mint egy vadonat új dzsippel. A napi feladatok inkább az ügyességet, a tájékozódó-képességet és a talpraesettséget teszik próbára. Az első nap például egy osztrák várromot kell megkeresniük a versenyzőket, ahol különböző feladat vár rájuk.

A verseny ugyanakkor a jótékonyságról is szól, ugyanis minden egység örökbe fogad egy mauritániai vagy mali falut vagy iskolát, ahova ellátogat, és ajándékokkal kedveskedik a világ 5. és 6. legszegényebb országa lakóinak. Az ügy komolyságát jelzi, hogy a reggeli rajton a moszkvai mali nagykövetség is képviselte magát az első titkár formájában, aki egy kedves kis gyújtóhangú beszéddel engedte útjára a mezőnyt. A diplomata a két ország egyre javuló baráti kapcsolatát emelte ki, továbbá megjegyezte, hogy ennél jobb időpontot nem is választhattak volna a rajthoz, ugyanis Afrikában kellemes, még elviselhető meleg fogadja majd őket.

Forrás: [origo]
Képgaléria: a rajt előtti percek

A szombat reggel 8-kor induló mezőny mai végállomása az olaszországi Velence, a 8200 km-es össztáv során 8 országot (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali) szelnek majd át a verseny 15 napja alatt.

Forrás: [origo]
Képgaléria: elrajtol a mezőny

Nógrádi Attila