Csütörtökön Stuttgartban mutatták be a Mercedes C osztály új generációját. Az eseményen több száz újságíró volt jelen, de a bemutatót élőben az internetről is nyomon lehetett követni. Az elvárások hatalmasak, hiszen az autó előző generációjából több mint kétmilliót adtak el világszerte.

Ahogy azt a néhány napja nyilvánosságra került katalógusfotókon látni lehetett, az új modell leginkább egy lekicsinyített S osztálynak tűnik. Az autó méretei ennek ellenére meghaladják az előző C osztályét. Az új generáció 4,581 méter hosszú és 1,770 méter széles, ami 55, illetve 42 mm-es növekedést jelent. A tengelytáv 45 milliméterrel nyúlt, ennek megfelelően az autó belsejében még több hely van a kényelmes elhelyezkedéshez.

Forrás: [origo]

Az autó három változatban lesz kapható, melyek megjelenésükben is eltérnek egymástól. A sportos Avantgarde hangsúlyos hűtőrácsán a cég óriási márkajelzése díszeleg. Az Elegance és a Classic modelleken a már megszokott, motorháztetőből kiemelkedő csillag látható és a hűtőrács is konzervatívabb kialakítású. Belül az új C osztály műszerfala bővelkedik a fehér, fekete és ezüstös elemekben, melyek közé az új sportos mérőműszerek sárgás mutatói visznek egy kis színt. A műszerfal tetején található pop-up képernyő az autó számos funkcióját képes megjeleníteni, melyeket többek közt a kormányon elhelyezett gombok segítségével irányíthatunk. Az autóban egy 4 GB-os zenelejátszó, egy DVD-lejátszó és egy hangfelismerő rendszer is helyet kapott. Ez utóbbi főleg a 30 GB-os térképtár térképein való eligazodásban segíthet.

Forrás: [origo]

Az összes C osztályos modellben ugyanaz a technológia kapott helyet. Agility Control néven egy olyan lengéscsillapító-rendszert építettek az új C osztályba, mely a csillapítást az éppen aktuális sebességhez igazítva kényelmesebb vezetési élményt biztosít. Ezen kívül ősztől elérhető válik egy Advanced Agility csomag is, mely még sportosabb vezetési élményt biztosít. Ebben két sebességváltó program (Comfort és Sport) közül lehet választani, melyek egyenként személyre szabhatóvá teszik a lengéscsillapítókat. Az autóban emellett helyet kap az S osztályból ismert Pre-Safe biztonsági rendszer, mely a baleset előtt gondoskodik az utasok védelméről, megfeszítve a biztonsági öveket és felerősítve a fékeket. Az intelligens fényszórók az E osztályból jönnek.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Az autó motorválasztéka nagyjából megegyezik az előző generációéval, de az erőforrások teljesítményét optimalizálták, fogyasztásuk pedig gazdaságosabb lett. A legerősebb motor a C 350-be került, mely 272 lóerő mellett 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik és 6,4 másodperc alatt gyorsítja  0-100 km/h-ra az autót. A fogyasztás motortól függően akár 0,3-0,5 l/100 km-rel kevesebb az előző generációénál. A C osztály hatfokozatú kézi váltóval érkezik (az ötsebességes automata opciós), ez alól csak a C 350 kivétel, mely alapból a 7G-Tronic hétsebességes automata váltót kapta. A limuzin március 31-én "landol" a szalonokban, a kombi érkezése szeptemberre várható. A 6,2 literes, 450 lóerős V8-as motorral szerelt C 63 AMG premierjét a Frankfurti Autószalonon tartja a Mercedes.

Modell                            Motor                                         Teljesítmény             Nyomaték
C 180 KS4, 1796 cm3156 LE230 Nm
C 200 KS4, 1796 cm3184 LE250 Nm
C 230V6, 2496 cm3204 LE245 Nm
C 280V6, 2996 cm3231 LE300 Nm
C 350V6, 3498 cm3272 LE350 Nm
C 63 AMGV8, 6208 cm3450 LE600 Nm
C 200 CDIS4, 2148 cm3136 LE270 Nm
C 220 CDIS4, 2148 cm3170 LE400 Nm
C 320 CDIV6, 2987 cm3224 LE510 Nm