Modelldömping az Alfa Romeótól

2007.03.05. 9:36

Antonio Baravelle márkaigazgató sok részletet árult el a közeljövő új modelljeiről a Channel 4 televíziónak: lesz 230 lóerős kisautó, szabadidő autó, és hamarosan leváltják a 166-ost is. 

Elsőként a Fiat Grande Punto alapokra épülő új Alfa Romeo kisautó fog érkezni, valamikor 2008 első felében. A fejlesztésekor Juniornak hívott autó valószínűleg Racer néven kerül majd a szalonokba, célközönsége a 18 és 30 éves kor közötti fiatalok lesznek. Nagy durranásnak ígérkezik a 1,8 literes turbómotorral szerelt csúcsverzió, amely 230 lóerejével a legerősebb modell lesz a szegmensben. Szerencsére nem marad ki belőle a 147-esben nemrég bevezetett Q2 nevű önzáró differenciálmű sem, így van rá esély, hogy a hatalmas erőt át tudják majd adni az útra az első kerekek. Természetesen a Grande Punto Abarth 1,4 literes turbómotorjai, és az 1,9 literes JTD motorok sem maradhatnak majd ki a kínálatból. A Recerben ismerhetjük meg az új, kevésbé retrós műszerfal-dizájnt is, amit később a többi típus is követ majd.

Megtöri a hagyományt a pár hónappal a Racer után érkező 149-es, mert már nem a Fiat és a Lancia kompakt padlólemezére, hanem egy vadonatúj platformra épül majd. Az igényes, kettős keresztlengőkaros futóművekre támaszkodó autó kifejlesztése így kétszer annyi pénzt igényel, de az Alfa Romeo bízik benne, hogy a kategóriában szokatlanul fejlett műszaki tartalom miatt ráharapnak majd a vevők. 2010-ben érkezik a 149 alapjaira épített szabadidő autó, amit a BMW X3 és a Volvo XC60 ellenfelének szánnak.

Forrás: Italiaspeed Forrás: Italiaspeed


Ugyancsak 2010-ben, a 159/Brera/Spider típusok modellfrissítésének idején kezdik meg újra a márka autóinak forgalmazását az Egyesült Államokban. A ráncfelvarráskor ezek a modellek is megkapják az új műszerfalat, de legfontosabb, hogy a módosított karosszéria miatt 100 kg-al könnyebbek lesznek mostani változataiknál. Ebben az évben mutatkozik be a márka nagyautója, a közel öt méteres 169-es is, ami a 159-es megnyújtott padlólemezére épül. Bár az eredeti tervek szerint a Maserati Quattroporte platformját kapta volna meg, de végül a költségek alacsonyan tartása érdekében eltekintettek ettől az ötlettől. Ez azt jelenti, hogy a zászlóshajó motorja nem hosszában, hanem keresztben áll majd, és a hátsókerék-hajtásról is le kellett mondania a tervezőknek.

Forrás: Italiaspeed

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK