Vágólapra másolva!
Genfben debütál az új V70-es emelt hasmagasságú, Cross Country változata, ami enyhe tereppel is képes megbirkózni. A négykerékhajtású svéd kocsi ugyanakkor családi kombinak is ideális választás lehet.
Vágólapra másolva!

A korábbi gyakorlattól eltérően a Volvo a Genfi Autószalonon egyszerre mutatja be a V70-es és az XC70-es modelleket. Könnyű lesz megkülönböztetni a kétféle változatot, mert a Cross Country-t hatalmas műanyag védőelemek díszítik, lekerültek róla a sima V70 krómdíszei, áttervezték a lökhárítóit, motorja pedig alumínium védőburkolatot kapott. A tetősín ezüst helyett sötétbarna lett, és szinte észrevétlenül olvad bele az A-oszlopba. 75 mm-el emelték meg a futóművet a V70-hez képest, így most az alváz legalacsonyabb pontja is 211 mm-re van a talajtól. Ez már bőven elég arra, hogy egy akár 30 centi mély patakon is átkeljen az autó, ami egy családi kombitól szép teljesítmény. Ennek ellenére kemény terepre mégsem ajánlott hajtani az XC70-el a mechanikus differenciálzár hiánya miatt. A motor erejét ugyanis egy automatikusan működő elektrohidraulikus tengelykapcsoló osztja el a négy kerék között, mégpedig úgy, hogy mindig a jobban tapadó tengelyre küld több nyomatékot.

Motorból két jól ismert darab rendelhető, a 185 lóerős D5 dízel és a 238 lóerős, 3,2 literes, hathengeres benzines. A gázolajos 8,8, a benzines 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 97 km/órára, végsebességük 208, illetve 214 km/óra. Csak hatfokozatú váltókkal lehet megvásárolni az XC70-et, a D5-höz kézi és automata is választható, míg az Otto-motort csak a kézzel is kapcsolható Geartronic automatával párosítják. A csomagtartó térfogata 75 literrel bővült az elődhöz képest, így most 575 literes, ráadásul felárért kicsúszó rakodópolc, csomagrögzítő rendszer, és elektromos ajtómozgatás is kérhető hozzá. Örömteli hír, hogy az elődnél sokat kritizált hátsó lábtér 48 mm-el bővült, de javítottak a biztonságon is, mert a felhajtható gyerekülés már kétféle magasságba állítható be. Jó tudni, hogy a széria függönylégzsákok méretét 60 centivel megnövelték, így már a gyerekeknek is megfelelő védelmet nyújtanak. Nem hiányoztak az elektronikus védőrendszerek sem, a szívverés-érzékelőtől, a holttér figyelőn át a ráfutásos balesetre figyelmeztető jelzésig minden megtalálható a svéd terepkombiban.