Új Nissan X-Trail és 350 Z Genfben

2007.03.08. 16:15

A Nissan egy csomó apró módosítás mellett az X-Trail megújult változatával próbálta felhívni magára a figyelmet Genfben. A szabadidő-autó kívülről alig változott, de a lemezek alatt sokkal fejlettebb technika lapul. Emellett a 13 lóerővel erősebb 350 Z-t is bemutatták.

A Nissan egészen a Genfi Autószalonig próbálta titkolni, hogy az X-Trailhez hozzányúltak, de most lehullott a lepel a régi-új autóról. A mostantól a Qashqai padlólemezére épülő SUV tengelytávja 5 mm-el (2630), hossza 175 mm-el (4630) nőtt, ez utóbbi változás elsősorban a hátsó tengely mögötti részt érinti, amitől 193 literrel, 603 literre nőtt a csomagtartó. Elsősorban új, trapéz alakú fényszóróiról ismerhető fel a második generáció, de a hátsó lámpák is enyhén módosultak. A régi, vitatott műszerfal is teljesen átalakult, ezentúl egy sokkal jobb anyagokból felépített minőségi egység pompázik az autóban, és műszerek is visszakerültek a vezető elé. Fejlettebb lett az automatikus ALL MODE összkerékhajtás is, ami lejtmenetvezérlőt és az emelkedőkön történő elindulásokat segítő rendszert is kapott. Lényeges változás, hogy a Renault korszerű, kétliteres dízelmotorjaival is meg lehet majd rendelni a szabadidő-autót. A modern technika minden vívmányával rendelkező gázolajos erőforrások közül a gyengébb 150, az erősebb, töltőlevegő-hűtős változat 175 lóerőre képes. Az előbbi motort automatikus sebességváltóval is meg lehet majd rendelni, ami az első dízel-automata párosítás az X-trail történetében. A kétliteres és a 2,5-ös benzineseken csak apróbb finomításokat végzeztek.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Az X-Trail mellett természetesen még kiállították a nagy felhajtást kapó Qashqai-t, de itt voltak a Navara és a Pathfinder 2007-es változatai is. Ennek ellenére a stand legérdekesebb pontja minden bizonnyal a japán GT bajnokságban induló 350 Z versenyautó volt, amelyet azért hoztak, hogy a felújított 350 Z-re terelje a figyelmet. A Nissan egyetlen sportkocsija 301 helyett immár 313 lett, nyolcvan százalékban új alkatrészeket tartalmazó V6-os motorja 7000 helyett pedig már 7500-as fordulatszámig forgatható. Az új változat a púpos motorháztetejéről ismerhető fel.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]


KAPCSOLÓDÓ CIKKEK