A Volkswagen konszern termékeire szakosodott Abt tuningcég közzétette az első rajzokat a teljesítménynövelő kúrán átesett Audi R8-ról. Nemcsak a külső lesz sokkal látványosabb, de egy kompresszor segítségével a teljesítmény is megnőtt 110 lóerővel.

Az Audi R8 gyári állapotában sem gyenge autó, hiszen 420 lóerőt szabadít rá 4,2 literes motorja a kerekekre, de a Ferrarik, Lamborghinik és a vadabb Porschék ellen ez néha kevésnek bizonyulhat a német autópályákon. A kempteni székhelyű Abt ezért elhatározta, hogy az ingolstadti sportkocsiból még vadabb autót farag. A legfontosabb változtatás a motoron történt, ugyanis egy kompresszort szereltek a pörgős V8-asra, ami nemcsak a nyomatékra volt pozitív hatással, de a teljesítményt is megemelte 420-ról 530 lóerőre. Természetesen javultak a menetteljesítmények is, a százra gyorsulás 4,6-ról 3,9 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 301-ről 317 km/órára nőtt.

A karosszéria változásai nem csak a látványt javítják, de a kocsi egyensúlyára is pozitívan hatnak. Ilyen például a látványos szénszálas műanyagból készített motorháztető, ami javít a súlyelosztáson, emellett csökkenti az R8 tömegét. A hátsó szárny sem csupán dísz, hanem hatékony aerodinamikai eszköz is, mert jelentős leszorító erőt termel autópálya tempónál. Saját tervezésű darabok váltották le a gyári küszöböket és lökhárítókat, ezek a narancssárga fényezéssel együtt igazán hatásos megjelenést biztosítanak az Abt R8-nak.

Nem maradhatott el az ilyenkor szokásos felnicsere sem, az aprónak éppenséggel nem nevezhető 18 colos gyári kerekeket 20 colos óriásokra cserélték, de a futóműhöz is hozzányúltak. Az Abt felfüggesztéseknek nemcsak a keménysége, de a magassága is állítható, így mindenfajta vezető könnyedén beállíthatja saját igényei szerint. Az Abt által tuningolt Audi R8 a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]