Júniustól újra fizet az Il Ferro

Vágólapra másolva!
Az Il Ferro tulajdonosa bejelentette, hogy június 1-től újra elkezdődnek a szemlék a telephelyeken, nyolc munkanappal később pedig az átutalások is megérkeznek majd az ügyfelek számláira. A felfüggesztés alatt kieső három hónapot nem fizetik ki, csak a május után járó juttatást fogják folyósítani.
Vágólapra másolva!

Péntek délelőttre sajtótájékoztatót hívott össze az Il Ferro Kft., amelynek legfontosabb bejelentése az volt, hogy a februárban kezdődött három hónapos fizetés felfüggesztés után június közepén újra megkezdődnek az átutalások a felmatricázott autók tulajdonosainak. Mint ismeretes, az Il Ferro új tulajdonosa, Körmendi Ákos februári érkezése után szinte azonnal kihirdette a kifizetések felfüggesztését - erre egyébként a szerződések alapján joga volt -, vezetőváltásra, pénzügyi és jogi átvilágításra hivatkozva. Ezeken a vizsgálatokon állítása szerint arra derült fény, hogy több reklámszerződést az előző vezetés csak szóban kötött meg, emiatt a számlák kiegyenlítése nem mindig történt meg idejében. Internetes fórumokon egyébként több Il Ferró-s ügyfél jelezte, hogy a felfüggesztés miatt saját kezűleg szedte le a matricát autójáról, ellenük a cég jelenleg jogi lépéseket fontolgat, ugyanis a reklámok eltávolítására csak az Il Ferro jogosult. Körmendi elmondta, hogy az Il Ferro a múlt hét óta nem fogad új ügyfeleket, a jelenleg közel nyolcezer autóból álló flotta bővítését csak júniustól tudja elképzelni, de némileg módosított feltételekkel.

Három hónap szünet után tehát legközelebb június 1. és 5. között fogadják a szemlére érkező ügyfeleket a telephelyeken, az átutalásokat pedig az 5-ét követő nyolcadik munkanapon belül várhatják az ügyfelek. Ekkor azonban csak a május hónap után járó, egyhavi járandóságot kapják majd meg a reklámautó-tulajdonosok, a kieső három hónap után járó 120-150 ezer forintot hiába várják. Körmendi reményét fejezte ki, hogy több ilyen három hónapos felfüggesztésre már nem kerül sor, hiszen ez cége számára is "bizalomvesztéssel jár", de konkrét biztosítékokat nem tudott mondani, így nem zárható ki egy esetleges újbóli fizetésfelfüggesztés sem.

Ahhoz, hogy valakinek matrica legyen az új vagy használt autóján, korábban meglehetősen borsos árat kellett fizetni: az Il Ferro maximum ötéves korig foglalkozott a "jó állapotú" használt autókkal, amelyekre két, illetve öt évre kerülhetett matrica. Két év esetében 180 ezer forintos regisztrációs díjat kellett fizetni, míg öt év vállalása esetén 333 ezer forintot kellett az Il Ferrónál hagyni, amelyért cserébe havi 50 ezer forint kifizetését vállalta a szerződésben.

Forrás: [origo]

Nem kevés pénzbe került az újautós belépés sem, ez esetben ugyanis az ügyfél csak az Il Ferróval - jutalékért - szerződésben álló márkakereskedésekben vásárolhatott autót, méghozzá kőkemény listaáron, meghatározott feltételekkel, úgy, hogy kedvezményt egyáltalán nem vehet igénybe és szervizelnie is a vásárlás helyén kell a járművet. Az Il Ferro ez esetben maximum 40 ezer forintig vállalta a havi részletek fizetését a szerződésben. Az autó márkájától és típusától, továbbá az aktuális akcióktól függően a listaáron való vásárlás több százezer forint mínuszt is jelenthetett a belépőknek.

Forrás: [origo]

A becslések szerint havi 320- 350 milliós kifizetéseket Körmendi állítása szerint az Il Ferro nem az új belépők által fizetett regisztrációs díjból, hanem a tényleges reklámszerződésekből befolyt összegekből egyenlíti ki. A valódi hirdető cégek alacsony száma véleménye szerint nem akadálya a kifizetéseknek, ugyanis a legtöbb autón látható, magazinokat reklámozó barter hirdetésekből is van bevétele a cégnek. Az ott kapott hirdetési felületeket tovább értékesítették, és ebből bevételeket realizáltak. Konkrét számadatokat a bevételre és a profitra vonatkozóan üzletit titokra hivatkozva nem mondott, de határozottan visszautasította a piramisjátékra vonatkozó vádakat. Állítása szerint azért vásárolta meg a céget, mert üzleti fantáziát látott benne. A Romániában nemrég elindított Il Ferro szerinte már semmilyen kapcsolatban nem áll a magyar Il Ferróval, az a régi vezetés ötlete volt, és a franchise-szerződéseket is ők kötötték a román partnerekkel.