A szuper sportautók tuningolásában már korábban is jeleskedő német Edo Competition, az átdolgozott Ford GT-vel igazán kitett magáért. Bár kívülről keveset változott, a 60 lóerős teljesítmény-növekedéssel igazi vadállat lett a leggyorsabb Ford.

Az eddig sem éppen visszafogott teljesítményéről híres GT40 alumíniumból készült motorját az Edónál egy új sportkatalizátorral és az elektronika enyhe módosításával, az eredeti 550-ről 610 lóerősre növelték. Ehhez jön még az autó monstre, 800 Nm-es csúcsnyomatéka, mely 4500-as fordulatszámon jelentkezik. Az eredeti 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet ahonnan 340 km/óráig képes tovább gyorsulni. Ezekre az adatokra 0,2 másodpercet, illetve 10 km/órát ver rá a tuningolt változat.

Gyenge áramlási ellenállású kipufogói a teljesítményre és az akusztikai élményre is jó hatással vannak, és még a hangerő szintjük is állítható néhány szelep segítségével. Emellett a németek még szénszálas motorháztető hozzáadásával, keréknyomás-ellenőrző rendszer beépítésével, és egy új hátsó spoilerrel próbáltak kitenni magukért, de az eredeti, gyönyörű formához szerencsére alig nyúltak. Akik még egy kis pluszra vágynak, azok további anyagi ráfordításért cserébe újfajta festéssel és egyedi versenykerekekkel is megvehetik az Edo Ford GT40-et.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]