Szépség, de nem szörnyeteg - Alfa Spider 2.2 teszt

Vágólapra másolva!
A világ egyik legszebb roadsterét fújta az utunkba a szél. A Spider nem olyan durva, mint amilyennek látszik, viszont sokkal kifinomultabb, mint aminek hinnénk.
Vágólapra másolva!

Ha tartanánk egy szavazást, hogy melyik ország gyártja a legszebb autókat, akkor biztosan az olaszok nyernének. Nem csoda, hiszen olyan nagyszerű formatervezők dolgoznak ott, mint a Pininfarina, az Italdesign, a Giugiaro vagy éppen a Bertone, és még sokan mások. Ha azt kérdeznénk, hogy melyik márka gyártja a legmutatósabb modelleket, akkor nagy valószínűséggel az Alfa Romeo nyerne, hiszen ezen stúdiók közül szinte minddel dolgozott már együtt az Alfa. És akkor melyik a legszebb autó? Ez egy szép kérdés, nehéz rá válaszolni, mint ahogy arra még nehezebb, hogy melyik a legszebb kabrió. Az biztos, hogy már csak a márka híre miatt is az Alfa Spider benne van a top 3-ban.

Az Alfa legendás Spider nemzedéke tavaly érkezett el egy új ponthoz, a Brera alapjaira épülő új modellhez. Az autó éppen ezért kicsit furcsa, ugyanis a Brera meg a 159-es alapjain nyugszik, vagyis jelen pillanatban van három, szinte teljesen azonos orral kialakított Alfa Romeo. A Spider azonban az első ajtótól kezdve más, szerencsére előnyére változott. A hát traktus íve csodálatos, de legszebbnek mégis hátulról nevezhető. Gyönyörűen elhúzott lámpák, formás fenék, és méretes dupla kipufogók. A csomagtérfedél vége kis szárnyként is funkcionál, miközben a hátsó kerékívek is mértékkel szélesítenek az autón. Az összhatás csukott tetővel is maradandó élményt okoz, de talán nyitottan az igazi. Az biztos, hogy látvány alapján sokan megveszik az autót, pedig a lemezek alatt sem rossz.

Forrás: [origo]