Hibridmárkává válhat a Toyota

2007.05.14. 10:32

A Toyota amellett, hogy nemrég a világ legnagyobb autómárkájává vált, a Prius amerikai sikereinek köszönhetően a világ első számú hibridgyártója is. Legújabb terveik közt szerepel egy olcsó hibridrendszer kifejlesztése, és az, hogy 2020-tól a cég már csak hibrid modelleket gyártson.

A Reuters jelentése szerint a Toyota az évtized végére profitjának felét a hibrid autók eladásoktól várja. Masatami Takimoto, a cég hajtáslánc-részlegének alelnöke elmondta, hogy az eddig drága modellek előállítási költségeit folyamatosan csökkenteni tudják, mivel az autók elektromos motorját felépítő elemek egyre olcsóbban gyárthatóak. Takimoto annyira biztos a Toyota sikerében, hogy kijelentette: 2020-ra a gyártó modellválasztékának 100 százalékát hibridmodellek teszik majd ki, mert addigra már ugyanannyira olcsóvá válhat elkészítésük, mint a hagyományos járműveké.

A Toyota tavaly világszerte 313 ezer hibridet adott el, és idén legalább 430 ezer értékesítésére készül. Hogy fenntartsa a növekedő eladásokat a cég, 2008 végén megjelenteti a Prius következő generációját, melyben már újfajta, olcsó lítium-ion akkumulátorok lesznek. Takimoto szerint a gyártó előtt még nyitva áll a lehetőség, hogy konnektorokról tölthető hibrideket, illetve dízel hibrideket fejlesszen ki, de ezeknek a magas előállítási költségei a közeljövőben várhatóan nem csökkennek akkora mértékben, hogy a közeljövő szériaautóiba is belekerülhessenek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK