A Volkswagen különleges tanulmányautót készített a Golfból a Wörthi-tónál rendezett GTI találkozó alkalmából. A kompakt népautóra csak formájában emlékeztető szörnyeteg motorja a hátsó ülések helyén van, és 650 lóerőt teljesít.

1982 óta gyűlnek össze minden évben a Ausztriában, a Wörthi-tónál a Golf GTI szerelmesei, akik számára idén különleges meglepetéssel készült a wolfsburgi autógyár. Bemutatták ugyanis a Golf W12-650 fantázianevű tanulmányautót, ami kétséget kizáróan minden idők legerősebb és leggyorsabb Golfja. Már a normál változathoz képest 16 centiméterrel kiszélesített karosszéria is különleges, hiszen az eredeti autóból csak a lámpákat, az ajtókat, és a csomagtartó fedelét vették át, minden mást egyedileg tervezett és legyártott darabokkal helyettesítettek. Az első lökhárítókba integrált óriási légbeömlők és a hátsó ablaknál kialakított nyílás nem véletlen, mert a hátul elhelyezett hatliteres, W12-es biturbó motor rengeteg levegőt igényel. Az erőforrás 650 lóerős, de a 750 Nm-es nyomatéka sem nevezhető kicsinek. Ezt a borzalmas erőt egyetlen kézi váltó sem bírná ki, ezért egy hatfokozatú automatát építettek be, és hátsókerék-hajtásúvá alakították a Golfot. Így már a legügyetlenebb pilóta is 3,7 másodperc alatt gyorsulhat fel a fehér fenevaddal 100 km/órára, és ha úgy akarja, egészen 325 km/óráig növelheti a sebességet.

A jobb útfekvés érdekében nyolc centivel ültették le a karosszériát, és hatalmas, 235, illetve 295 mm széles gumikat húztak a 20 colos könnyűfém felnikre. Nem acélból, hanem szénszálas műanyagból készítették el a tetőt a jobb súlyelosztás érdekében, és különleges alakja miatt a méretes hátsó légterelővel együtt jelentős leszorítóerőt termel a hátsó tengely fölött.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]