Megcselekedték - Mercedes-Benz C 350 teszt

2007.05.22. 10:48

Prémium gyártóként a Mercedes a C-osztályt sohasem tudta a sportos müncheni, vagy a dinamikus ingolstadti közvetlen versenytársaként a ringbe küldeni. Az új C-osztállyal azonban a dolgok változtak. Nem is kicsit.

Prémium gyártóként a Mercedes a C-osztályt sohasem tudta, akarta a sportos müncheni vagy a dinamikus ingolstadti közvetlen versenytársaként a ringbe küldeni. Noha az AMG jóvoltából erő mindig volt - több is, mint elég -, az autó valahogy sohasem állt össze az adrenalin-függőknek. A kerekded vonások, az elegancia, az igényes kidolgozású beltér viszont vonzó autóvá tette a finom emberek számára. Az új C-osztállyal azonban a dolgok változtak. Nem is kicsit. A hiánypótlás megérkezett.

Az egykori "bébi-Benz" utóda ma már korántsem a kínálat legkisebb darabja. A Nyugat-Európában oly népszerű középkategória megújult prémium csillagosa elődjéhez képest megnőtt, méghozzá a következőképpen: 55 milliméterrel hosszabb, 42-vel szélesebb, a tengelytávja pedig 45 millimétert hosszabbodott, így most 2,760 mm. Remélem, lelki szemükkel már látják is a méretnövekedést, az elődhöz képest. Ha nem, akkor a lényeg álljon itt: ha egy kommersz márka autójában nem elég nagy a hely, akkor azt mondjuk: szűk(ös). Ha ugyanezt egy prémium autónál tapasztaljuk, azt mondjuk szemlesütve: sportos. Az új C helykínálata hátul sportos, míg elöl - meglepő - tágas. Az elődhöz mért 40 mm-es válltér-szabadság érezhető, noha épeszű ember nem hinné el, hogy ez számít.

Elhagyva a belsőt és körbejárva az autót kívülről, elismerően hümmög a cikk írója. Sokkal fontosabb és objektívebb visszajelzést ad az a jó pár ember, akiket tudtukon kívül megfigyeltem a római parton, a parkoló autó környékén. Ők is hümmögtek és elismerően bólogattak. Az egyáltalán nem visszahúzódó személyiségű tesztautó osztatlan sikert aratott. A C vonalait markánsra húzták. Előbb dobták a körzőt a fényszóró megrajzolásakor, míg a karakán arc a nagy testvér S-osztályt juttatja eszünkbe. Tesztautónkon azonban, talán a még hangsúlyosabb hűtőrács az, ami az ember figyelmét felkelti. Ez a nagy csillag csak az Avantgarde sajátja. A családon belül az hivatott fiatalosnak és sportosnak lenni. Az Elegance és Classic kivitelek hűtőrácsa kevésbé agresszív és a csillag is visszakerül a gépháztetőre. Az AMG-csomaggal megbolondított ezüst nyilunk diszkréten formált látvány - és aerodinamikai elemei hangsúlyozzák a dinamizmust. A Mercedes marketing osztályának hatalmas dobása a hátsó lámpákba vájt, hat légbelépő nyílás ügyes kommunikálása. Túl azon, hogy elhiszem, javítja a légörvénylést az autó hátuljánál, valamiért azt gondolom, ez többnyire egy ügyes geg. De mivel van és beszélünk is róla, meg kell jegyezni, szép munka volt!

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK