A GM végre tényleg jelentős lépéseket tett afelé, hogy a Volt tanulmányautóból valóság váljon. A cég képviselői már két beszállítóval is megegyeztek a környezetbarát autó gyártásával kapcsoltban.

Már két céggel is megállapodást kötött a GM a Volt hajtásláncának fejlesztését illetően. Az autó jövőjét korábban a szükséges lítium-ionos akkumulátorok beszerzése körül kialakult nehézséges tették bizonytalanná, de most úgy tűnik semmi nem állhat a Volt útjába.

A járműben alkalmazott E-Flex rendszer korábbi változatai már a detroiti és a sanghaji autószalonokon is láthatóak voltak, ám a végső, a Volt szériaváltozatában is helyet kapó verzió tömeges gyártása csak most kezdődhet el. A hírek szerint a GM szerződést kötött a koreai LG Chem leányvállalata a Compact Power nevű akkumulátor-gyártó céggel, akik a kulcsfontosságú lítium-ion áramforrásokat szállíthatják. Emellett az amerikaiak megállapodtak a német Continental Automotive Systems-zel is, akik várhatóan a Volt hajtásláncának többi részéhez fejlesztenek, és gyártanak majd alkatrészeket.

A GM ezek után nagy valószínűséggel képes lesz még az évtized vége előtt piacra dobni a cég későbbi fejlődése szempontjából kulcsfontosságú környezetbarát autót, amelyet minden kontinensen árulni szeretnének. Ha a Volt és az E-Flex rendszer is beválik, sorra követhetik a kis fogyasztású, alacsony emissziós mutatókkal rendelkező GM modellek.