Genfben mutatták be alig három hónapja, és már hazánkban is kapható. Viszonylag gyors karrier ez egy olyan autótól, amely kategóriájából adódóan nem számíthat horribilis eladásokra. Ettől függetlenül az A5 az egyik, ha nem a legszebb Audi.

Rengeteg olyan autót gyártottak már, amelyek az érzelmekre hatottak, de igazából egy olyan kategória van, ahol ez kiemelten hangsúlyos. Ez pedig a GT-k, vagyis Gran Tourismók sajátossága. Ezek között az autók között mindig kiemelt volt a formaterv, sportosság, az elegancia, ezért mindig is az olaszok jeleskedtek ebben a mezőnyben.

Manapság azonban egyre több gyár szeretne megfelelni ennek a kategóriának is, sorra jönnek ki a szebbnél szebb autók. A német presztízsmárkák is komolyan veszik ezt a feladatot, hiszen azért a prémium szegmens vevői közül sokan választják ezt az irányzatot. Nemrégiben a BMW állt elő az új 3-as Coupéval, majd idén márciusban, Genfben bemutatkozott az Audi szeme fénye is, amely műszakilag már a következő A4-esre épül.

Az új autót a méltán híres Walter de' Silva tervezte, aki korábban a temperamentumos Alfánál és a Seatnál is dolgozott ebben a minőségben. A főtervező az új remekművéről egyszerűen csak úgy nyilatkozott, hogy ez az eddigi legszebb munkája, úgyhogy  ha ő mondja, akkor ezt higgyük is el neki.

Forrás: [origo]

Az Audi már 2003-ban bemutatta a nagy teljesítményű motorral szerelt stílusos kupé vízióját a Nuvolari quattro formájában, amelynek számos eleme ma az Audi A5 vonásaiban köszön vissza. Az új kupé a sportosság és az elegancia egyik legjobb megtestesítője, miközben a vezetési élményre is figyeltek. Az új futómű mellett igen széles motorkínálatról lehet beszélni, hiszen három-hárombenzines és turbódízel erőforrással lehet majd kapni. Bár az új 1,8-as TFSI a maga 170 LE-jével első hallásra kicsit gyengécskének tűnik, de a kétliteres TFSI már valamivel jobb. A benzinesek között az "csúcs" 3,2-es is újdonság, a 265 lovas erőforrás természetesen közvetlen befecskendezéses. Ismert motorokból áll a turbódízel kínálat, ami a kétliteres TDI-vel kezdődik, majd jön a már jól ismert 2,7-es, és végül a kissé megerősített 3.0 TDI jelenti a végét a listának, amely már 240 lóerő és 500 Nm leadására képes.