Nekik nyolc - Peugeot 308-bemutató

2007.06.29. 17:10

A Peugeot bemutatta a nemzetközi sajtónak az új 308-ast. Forradalmi változásokra nem kell felkészülni, de az új alsó-középkategóriás minden tekintetben javult a 307-eshez képest.

Hatéves pályafutása alatt több mit hárommillió példány kelt el a 307-es Peugeot-ból, ami különösen annak tükrében jó eredmény, hogy a típus eleinte komoly gyermekbetegségekkel küszködött, de később sem tartozott a legmegbízhatóbb autók közé. Viszont a vevőket ez egyáltalán nem érdekelte, mert méltányos áron kaptak egy szemrevaló és tágas, akár az egész család szállítására is alkalmas kompakt kocsit. Ez a típus volt az egyik első, félmagas építésű alsó-középkategóriás modell, ami elsősorban a fejtér bővülésében jelentkezett, de a magasabbra helyezett üléseknek köszönhetően a kilátás is javult a kocsiból, és a ki- és beszállás is könnyebbé vált.

Ezt a filozófiát viszi tovább az új 308-as is, de a karosszéria arányai azért némiképp megváltoztak elődjéhez képest. Bár magassága is csökkent 1,2 centivel, az igazán szembetűnő változás a szélesség 8,5 centis és a hosszúság 7,4 centis bővülése. Ennélfogva a magas építés már nem annyira feltűnő, helyrejöttek a karosszériaarányok, és egészen autószerű lett a 308-as formaterve. Legkönnyebben a motorháztető óriási púpjáról lehat majd felismerni az újdonságot, ennek vonala egyébként gyönyörűen olvad bele az A oszlopba, és a lendülete egészen a tetőspoilerig viszi. A másik érdekes törésvonal a kissé Suzuki Swift-es hátsó lámpából indul ki, végigfut a kilincsek alatt, hogy aztán az első kerékjáratokban tűnjön el végleg.

Forrás: [origo]

Az igencsak hosszúra sikeredett orr -rész csak annak lehet meglepetés, aki az utóbbi három-négy évben egyetlenegy Peugeot-t sem látott, de most némiképp visszafogták magukat a Peugeot Design Centre alkalmazottai, és már nem növelték tovább a 307-esen a ráncfelvarráskor már óriásira duzzasztott, lökhárítóba integrált hűtőmaszkot. Így végre harmonikus egységet alkot a rácsos nyílás a szép metszésű, ékszerként csillogó lámpatestekkel. A fényszórók egyébként felár ellenében xenongázzal töltött izzókkal és kanyarkövető funkcióval is kérhetőek, a legnagyobb elfordulásuk 22 fok lehet. Legjobban a függőleges ködlámpák tetszettek, szerencsére a korábbi, krómozott szegélyű, kicsit bóvli hatású ködlámpákat az új modellről száműzték a tervezők. A sportos változatokhoz WRC-méretű, vagyis 18 colos felniket is kérhetünk, 225 mm széles abroncsokkal. Természetesen ezekkel néz ki igazán jól az autó, mert az alapváltozathoz járó 15-ösök szinte eltűnnek a gigászi kerékjáratokban.

Forrás: [origo]

Hatalmas üvegfelületeivel rengeteg fényt enged az utastérbe a 308-as, ha még az óriási panorámatetőt is megrendeljük, akkor közel 5 m2 lesz az átlátszó felületek összterülete az autón. A kilátás ennek megfelelően igen jó, még arra is ügyeltek a tervezők, hogy az A oszlop keskeny maradjon, így valószínűleg nem kell majd jobbra-balra dülöngélni az ülésben, ha be akarjuk látni az előttünk álló kanyart. A sajtóbemutatón a legtöbbször elhangzott szó a minőség volt, amivel elsősorban az utastérben felhasznált anyagokra céloztak a 308 fejlesztéséért felelős szakemberek. Valóban érezhető és tapintható a különbség a 307-eshez képest, mert még az alapváltozatokban is igen puha, kellemes textúrájú anyag borítja a műszerfal felső részét, a csúcsváltozatokban azonban még erre is bőrt húznak a sochaux-i gyárban. Rengeteg a krómozott felület az erősen megdöntött középkonzolon, de a rajta található apró gombok kezelését valószínűleg szokni kell. Végre lecserélték a régi egyen-PSA klímavezérlő panelt, és bevezették a Citroën C4-ből ismerős illatpatronokat, de a bajuszkapcsolók és a váltóbot továbbra is régi ismerősök a korábbi PSA termékekből.

Forrás: [origo]

Igen kényelmesek az első ülések, és francia autótól szokatlanul nagy oldaltartással is rendelkeznek. Mivel a padlólemez és ebből következően a tengelytáv nem változott, a második sorban csak a vékonyabb háttámlájú első üléseknek köszönhető a csekély helynövekedés, de nem is volt szükség többre, mert már a 307-esben is kényelmesen el lehetett férni. Annyi változás azért történt, hogy a jobb kilátás miatt a második üléssort kissé feljebb helyezték, a fejtér emiatt kissé csökkent, ami azonban csak a 185 centi felettieket zavarhatja. A magasabb hátsó sor miatt viszont sokkal kényelmesebb pozíció vehető fel, mert az ülőlap végre megtámasztja a combot, így jóval kényelmesebb lehet az utazás, ráadásul légbeömlők is járnak hátra, a háttámlát pedig a szokásosnál jobban megdöntötték, ezek szintén hozzájárulnak az emelt szintű komforthoz.

Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Egészen pontosan 42 liternyi össztérfogatú tárolórekesz-arzenál várja az utasok kisebb-nagyobb holmijait, a másfél literes üdítők a hűthető kesztyűtartóban és az első ajtózsebekben is kényelmesen elférnek. A 308-as egyik legnagyobb innovációja a beépített teniszütő-tartó, amit a kalaptartóban alakítottak ki. Hozza a kategória átlagát a 348 literes csomagtartó, lehajtott ülésekkel több mint háromszorosára, 1,2 köbméteresre nő a rendelkezésre álló hely.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK