Országomat még néhány lóért - Opel Astra 1.6 Ecotec Enjoy

Vágólapra másolva!
Az Opel Astra jelenleg futó generációja fél éve némi frissítésen esett át, ami a motorpalettát is érintette. Ennek eredményeként jelent meg a kínálatban az új egyhatos erőforrás, amely az átlagigényeknek szeretne megfelelni, de azoknak nagyon.
Vágólapra másolva!

A három éve piacon levő jelenlegi Astrából világszerte immár több mint 1,2 millió darabot adtak el. A karosszéria terén a mostani, H-Astra a korábbiakhoz képest többet és kevesebbet is kínál: nem kapható szedán formában, viszont létezik a mostanában egyre gyakoribb - valószínűleg nagyban a marketing diktálta igényeknek köszönhető - kupé-kabrió változatban, ez a TwinTop. Az ötajtósból látni a legtöbbet a honi utakon, ami nem csoda, hiszen több előnyt egyesít magában. Tágassága és öt ajtaja révén nálunk alkalmas családi autónak, míg a háromajtós keretei inkább csak a boldogító igenig elegendőek. Ugyanakkor még elég dinamikus a formája ahhoz, hogy sportos megjelenésűnek lehessen nevezni. A raktere is megfelelő nagyságú, igaz, a kombiétól jócskán elmarad, de nagyobb, mint a háromajtósé. Valahol tehát középen helyezkedik el az ötajtós a látványos és a praktikus között, azzal a megszorítással, hogy feltűnést a kevésbé családias modellekkel lehet elérni, miközben ezen a téren még akár a tetszetős kombi is megszorítja az ötajtóst.

Az Astrát annak idején ért külső változtatások kevésbé hangsúlyosak, az apró optikai frissítések némileg változtattak a szemközti nézetén, de mindenképpen dinamikusabbá vált az orr-rész. Kissé marcona, de nem barátságtalan elölnézetet biztosítanak a fényszórók. A külső tükrök formája telitalálat. A lökhárító az ötajtósnál kissé más rajzolatú, mint a háromajtós GTC-nél, és előbbi esetében jobban bevonták a formai játékba a fényszórókat és a motorháztető domborulatait. Egészében véve jellegzetesen szögek és élek által határolt formájú az Astra, amelynek jól állnak a sárvédő-szélesítések, főleg, ha azok alá 16-os vagy 17-es könnyűfém felnik kerülnek.