Tápos - Honda Civic Type-S 1.8 teszt

Vágólapra másolva!
A Hondának sikerült olyan formát kiötlenie a 8. generációs Civic-kel, ami lassan két éve gondolkodtatja el az utca emberét arról, hogy hol a hátsó kilincs. A Type S-nél ilyen probléma nincs, így hívják ugyanis a három ajtóst.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Majdnem Type-R

Az új Civic 2006 elején gyakorta látható reklámjában az ötszáz éves japán kard acéljához hasonlították az autót. Tökéletesség, minőségi megmunkálás, eredeti és kifinomult forma - hangzottak a kulcsszavak. Vizuálisan pedig a kardpenge formájára a Civic orrán keresztben végighúzódó motívumot rímeltették. Az elhegyesedő, résnyi fényszórók közti plexi takaróelem, közepén a Honda-emblémával, egy testté formálja a lámpákat, hangsúlyosan indítva a játékot. Következhet a motortértető domborítása, ami Forma-1-es autó orrát idézi.

Forrás: [origo]Ékszerű test, kiszélesített sárvédők, hatalmas kerekek, gömbölyű hátsó ugyanolyan lámpaformával, mint elöl, és ami a lényeg, minden ízében egyedi részletek. Vegyük észre: a háromszög alakú elülső ködlámpák hátul a kétoldalt kivezetett kipufogó ordas nyílásaival rokonok. Az egy darabból álló hátsó szélvédő szárnyban törik meg, ez a legendás CRX megoldását idézi. A finom részletek, mint a kilincs, vagy a tükörbe integrált, kardhegy formájú indexek mind fokozzák a látványt, amely a kategória egyik megosztó autóját jellemzi. Szerintem két felejthető részlet van, a tankfedél és az S betű, mindkettő a műanyagsága révén, de igazán csak közelről szúrnak szemet.

Az előző, családiasra vett Civic utáni széria úgy lett vagányabb külsejű, hogy közben jókora követ dobott a ferdehátú kompaktok állóvizébe. Izomgolyó, mely legtöbb külső méretében kisebb az elődjénél, ám szélessége és terpesztése nagyobb azénál.

Forrás: [origo]

A hátsója is egészen vonzó