Élvezet kompromisszum nélkül

Vágólapra másolva!
A kabrió egy-két személyről, egy-két golftáskáról és egy-két aranykártyáról szól. A kupé-kabrió pedig lapos acélbőröndökről, amelyek akkor sem nyomódnak péppé, ha elfelejtjük kivenni őket, mielőtt a mechanika hátranyitná a tetőt. Az Astra TwinTop korántsem kényszerít ennyi kompromisszumra. Sőt!
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]


Kissé farnehéznek tűnik, de az előző Astra-kabriókhoz képest felüdülés a látvány

A bevezető szavaival ellentétben nem a TwinTop fogja megoldani a többgyermekes család autógondjait. Nézzük reálisan a dolgokat. Aki nem két-három autót tart a garázsában, hanem egyetlent minden alkalomra, az nem ad ki minimum öt és háromnegyed milliót a TwinTopra, mert ez már egy középkategóriás kombi ára. Ellenben aki megteheti, hogy télen SUV-val megy a hegyekbe síelni, nyáron pedig kabriózik, nem sokallja az árat egy jó helykínálatú, feltűnő megjelenésű autóért. Igaz, a fenti összeg a legolcsóbb, alapmotoros TwinTop ára, jobb felszereltséggel és erős motorral már hétmillió körül járunk. A nyitható keménytetős autó az utóbbi évtizedben lett kelendő. Státusszimbólumból (Mercedes SLK) viszonylag gyorsan, néhány év alatt extravagáns, de az utcán gyakrabban látható kategóriává vált. Sok gyártó kínálja kisautóját, alsó-középkategóriás modelljét is ilyen tetőmegoldással. Ha így nézzük, az Opelnek masszív konkurenciája alakult ki az utóbbi időben. Készült kupé-kabrió (CC) a Ford Focusból, a Peugeot 307-esből, a Renault Mégane-ból, a Volkswagen Eosból - többek között. Kinek, melyik - ízlés dolga eldönteni a kérdést. Meg a pénztárcáé, hiszen az Eos félmillióval feljebb kezdődik, mint az Opel, a Renault meg kétszázezerrel karcsúbb.

Az elődök

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Az Opel korábban is készített kabrió Astrát az F és a G szériából egyaránt (azelőtt meg Kadettet). Mindkét vászontetős modell a Bertone-stúdió keze munkáját dicsérte, az elsőnél inkább visszafogottan. Az előző sorozat kabriójában már volt turbómotor, a jelenlegiekhez hasonlóan jó karakterisztikával.





Forrás: [origo]


Normálisan beállított üléssel tényleg alkalmas négy személy utazására

Végül csak kielégült a kíváncsiságom, a tesztautóban ugyanis működött az akksi. A TwinTopnál jól kitalálták a nyomógombos élvezetet, kényelmes, ésszerű, bár kissé nyekergős-hangú. Fél percbe telik, és 30 km/h alatt is használható. Működteti az ablakokat, nem hagyja, hogy még az ablakhúzó gombbal is babrálni kelljen. A hátranyitott tető jó érzést kelt a szabad ég távlatával, főleg ekkora autóban. Egy dologra azonban ügyelni kell: a nyíló tető három szelete egymásra simulva megy a helyére, de az egyik rész meg is fordul. A tetőre hullott levél, virág, termés aztán az ülésekre és a csomagtartóba érkezik.

Forrás: [origo]


Semmi meglepetés. A műszerfal egy az egyben a csukott Astráé

Leengedett ablakokkal állandó a huzat, szélfogó nélkül pedig hatvan-hetvenig kellemes az utazás. Ne sajnáljuk erre az opciós felszerelésre a 69 ezer forintot! A hátsó utasok miatt nem tettem fel, de nem is kellett, mert a napfényes, 25 fokos időben a Velencei-hegység útjain nagyon kellemesen, nézelődve sétakocsikáztunk, hatvannal poroszkálva. A fogyasztás 6,8 literes átlagra ment le a korábbi 14-15-ről, ami még annak eredménye volt, hogy a kollégák sietve hozták az autót a városon át. Mégsem ezzel a jellemzővel foglalkoznék legtöbbet, hanem magával az erőforrással.