Megegyezett a GM az A123Systems nevű céggel a Volt akkumulátorainak közös legyártásáról, mellyel még közelebb került a villanyautó ahhoz, hogy 2010-ben szériamodellként jelenhessen meg a piacon.

Forrás: [origo]

A GM új jövőautója

Megegyezett a GM az A123Systems nevű céggel a Volt akkumulátorainak közös legyártásáról, mellyel még közelebb került a villanyautó ahhoz, hogy 2010-ben szériamodellként jelenhessen meg a piacon. Az amerikaiak emellett egy új elembérlési rendszer tökéletesítésén dolgoznak, mely lehetővé tenné, hogy az autót teljes árának töredékéért vehessék meg.

A vásárlók gyakran magas áruk miatt fordulnak el a hibridektől, ezért a Volt esetében létkérdés lehet, hogy a gyártónak mennyire olcsón sikerül kínálnia a villanyautót. Egy bérlési rendszer bevezetésével a Voltot körülbelül egy hagyományos benzines középkategóriás modell áráért árulhatják majd az amerikaiak. Ennek lényege, hogy a vevőnek a jármű megvásárlásakor a drágán előállított akkumulátorért nem kellene fizetnie, hanem a jármű birtokbavétele után havonta egy kisebb összegért bérelné azt. A Volt emellett a díj mellett havonta átlagosan csupán 25 dollárjába kerülne tulajdonosának, szemben például a hasonló méretű Chevrolet Malibu havi 145 dolláros benzinköltségével, az elektromos jármű nagyon népszerűvé válhat a vásárlók közt.

Az egy feltöltéssel körülbelül 65 kilométer megtételére képes Volton minden nap 150 mérnök dolgozik, eddig nem csupán az autó drágasága, hanem az akkumulátorok előállítása és azok megbízhatósága is gondot jelentett a GM-nek. Az A123Systems-szel való együttműködés létrejöttével ez az akadály is elhárult a jármű megjelenése elöl. Az üzlet értelmében ezentúl az A123Systems készítené az akkumulátorokat az amerikai óriás konnektoros hibridjeihez és a hidrogéncellás típusaihoz is. A Voltba kerülő telep a nagy rivális Toyota lítium-ionos technológiája helyett egy erősebb és hosszabb élettartamú nanofoszfát akkumulátor lesz mely a GM E-Flex rendszerével együtt fejti ki hatását.