Kék villám - Opel Corsa OPC

2007.08.20. 14:25

Forrás: [origo]

Nem titkolja erejét: kopoltyúk, diffúzor, középre vitt kipufogó

Az OPC ugyanis a dinamikáról szól: erős motor, jó futómű, igazi vezetési élmény. A hazánkban gyártott 1,6-os turbós benzines a Meriva OPC-ben még "csak" 180 lovas, a Corsa már 192 lóval büszkélkedhet. Sajnos az OPC viszonylag nagy, 1,2 tonnás tömege miatt ez annyira nem üt át, de érezni, hogy az autó erős. Ez elsősorban kiváló nyomatékgörbéjének köszönhető, a kis motor egészen elképesztő módon 1950-es fordulattól 5850-ig leadja a 230 Nm-es forgatónyomatékot. Ezért az OPC lent is egészen jól megy, fent pedig már a nagy autókat is riogatja. Közben szerencsére a motorhang sem olyan, mint az Astra OPC, ez az 1,6-os már kellemesen brummog alacsony fordulaton, de felette is szép a hangja. Az autó rugalmassága nem rossz, ami köszönhető a jó fokozatkiosztásnak is, de a váltókar mozgatása lehetne még pontosabb, még könnyebb.

Forrás: [origo]

Lapított aljú kormány, alupedálok. Sikerült feldoni a hagyományos Corsa-belsőt

Forrás: [origo]


18-as felni /35-ös gumival - közútra nem való

A vezetési élmény egészen meggyőző, ennél a modellnél is elkövették azonban azt a ma már teljesen megszokott hibát, hogy túl könnyű minden. A kormány rásegítését megtapasztalva egyből el kezdtem keresni az Opelekből ismert Sport gombot, amely keményítene, de az OPC-ben eleve benne van minden. Ez egy elég kemény sportfutóművel kezdődik, amelytől az autónak jó úton nagyszerű kanyarstabilitása van, de a magyar utakon kihullhat a fogtömésünk. Ebben az is szerepet játszik, hogy az autón egészen extrém kerék van: a 225 mm széles abroncs még semmi, az már kicsit furcsa, hogy 18 collos a felni, ezért a gumi oldalfalmagassága egyszerűen nonszensz, /35-ös. Iránytartása nagyon jó, csak éppen minden egyes úthibánál gondolkodhatunk azon, most akkor leütöttük-e a felnit. Elvileg a 18-as kerék feláras, mindenkinek ajánlanám, hogy elégedjen meg a 17-essel. A futómű mellett a fék a legfontosabb dolog egy sportkocsin, ugyanis hiába gyorsul fel hamar, ha nem tud többször egymás után nagy tempóról megállni. Szerencsére ilyen téren sincs baj az OPC-vel, a fék fogáspontja is határozott, a hatékonysága meg magáért beszél, de a rásegítést itt is egy kicsit túlzónak éreztem.

Jónak tűnt a Corsa OPC a hazai bemutatón, az eltöltött egy hét alatt kicsit árnyaltabb lett a kép. Az autó tényleg szép, és érzésre nagyon rendben van, azonban néhány dolog már nem tetszik annyira. Az első, hogy hiányzik belőle a sperr-difi. Nagyon tempósan lehetne vele kanyarodni, de az ívbelső kerék folyton elpörög, és orral leesik az ívről, ez bosszantó. Kikapcsolható az ESP, de ezzel csak rontunk a helyzeten. A másik dolog a fogyasztás. Nagyon óvatos használat mellett 10-11 liter a minimum, de a tesztfogyasztása szintén eléggé visszafogottan kezelve 12,5 liter lett. Amikor ment egy kört a Hungaroringen, akkor már meg is duplázta ezt, sőt az egyik kolléga első nap sokat ment vele a belvárosban, ami 16 literjébe került 100 kilométeren. Ez azért nem annyira jó.

Forrás: [origo]

Nem tart olyan jó, ahogy tűnik, de így legalább mindennapi közlekedésnél sem nyűg a sportülés

A Corsa OPC azonban ezek fényében is nagyon jó sportkocsi, igaz, a kelleténél kicsit nagyobb étvággyal. Ha vennék egyet, biztosan nem a 18-as kerekekkel kérném, a rengeteg feláras extra közül viszont többet is választanék. Tempomat, navigációs hifi és még néhány apróság, majd az 5,6 milliós autó egyből több mint 6-ba kerül, sőt nem lehetetlen a 7 millió sem. Azért ez is túlzás, ennyiért már majdnem Focus ST-t adnak. Igaz, alapfelszereltséggel, de az azért jóval többet tud. Az OPC-k árszabását tehát továbbra sem értem, hiszen kiforrottságuk és rengeteg jó tulajdonságuk mellett az áruk kissé túlzó. Sebaj, a kis OPC-t így is szeretjük, bár személyes kötődésem miatt a Clio Sportot többre tartom.


Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat/löket: 79/81,5 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 141 kW (192 LE)/5840. Nyomaték: 230 Nm/1950-5850. Sebességváltó: hatfokozatú kézi. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 3999/1713/1488 mm. Tengelytáv: 2511 mm.  Tömeg: 1203 kg. Terhelhetőség: 445 kg. Csomagtartó térfogata: 285 l. Üzemanyagtartály térfogata: 45 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/h): 7,2 s. Végsebesség: 225 km/h. Átlagfogyasztás: 7,7 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 12,5 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 185 g/km

Előző
  • 1
  • 2
Következő