Számos kémfotó után végre hivatalosan is bemutatták a nyolcadik generációs Honda Accord amerikai változatát, mely minden elődjénél erősebb és nagyobb lett.

Mivel az autóról már megjelenése előtt számos felvétel napvilágot látott, így forradalmi újdonságokról nem beszélhetünk, annál érdekesebb viszont a típus motorválasztéka: az új Accord - igazodva a tengerentúli igényekhez - egy minden eddiginél erősebb motorral gazdagodott. A belépőmodellbe szánt motor egy 2,4 literes négyhengeres 177 lóerős blokk, amely csak a négyajtós változathoz rendelhető. Ezt követi az ötfokozatú automatával és manuális váltóval is rendelhető 2,4 literes 190 lóerős, 230 Nm-es nyomatékkal rendelkező motor. Az igazán nagy durranás azonban 3,5 literes, V6-os, 268 lóerős és 339 Nm-es nyomatékú iVTEC motor.

Az öt fokozatú automatával és hatfokozatú manuális váltóval is megvehető csúcsgépben a Honda változó hengervezérlésű rendszere (VCM) is helyet kapott. Ennek segítségével az autó hat, négy vagy akár három aktív hengerrel is működőképes és így sokkal megnyerőbb emissziós mutatókkal és alacsonyabb fogyasztással rendelkezik. Természetesen az alapfelszereltséghez tartozik a négy harapós tárcsafék és az elektronikus fékerőszabályzó és míg a négyhengeres kiadások 17 colos kerekeken gurulnak a V6-os modellek 18 colos felniket kaptak.