Vágólapra másolva!
Egy teljesen új helyszínre látogatott a gyorsasági OB mezőnye, de a kategóriák élén a nevek a verseny végén nem változtak. A helyszín jól mutatkozott be, a sportszakmai részen azonban még van mit csiszolni.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Több éve már, hogy a hazai gyorsasági bajnokság versenyzői annak az igényüknek adtak hangot, hogy ne csak a Hungaroringen legyen pályaverseny. A magyar bajnokság eddig úgy nézett ki, hogy hazánk F1-es versenypályáján volt 3 pályaverseny, plusz még három hegyi verseny. Körülbelül egy éves előkészítő munka árán azonban sikerült a Hungaroring mögött talán a második legszínvonalasabb és pályaversenyzésre alkalmas Pannónia-Ringet is bevonni a versenynaptárba, így szeptember első hétvégéjén megrendezték az első SAP Kupát.

A versenyzők több éves igényét figyelembe véve kissé érdekes volt látni, hogy a részvevők száma nem éppen a rekordokat döntögette, valahogy az új helyszín inkább a kivárásra ösztönözte a versenyzőket. Aki ott volt, az azt láthatta, hogy a 4,7 kilométeres pálya ugyan nem a legszélesebb, és a aszfaltcsíkot sem szegélyezik nagy búkóterek, de a pálya vonalvezetése lendületes és élvezetes. Mindenképpen új kihívás volt ez a rendezőnek, a versenyzőknek és a szakmának is, több-kevesebb sikerrel mindenki vette az akadályt. A helyszín jól vizsgázott, a verseny is élvezetes lett, de a sportszakmai rész néhol erősen vitathatóan működött.

Forrás: [origo]

A különböző kategóriákban igazából nem hozott nagy meglepetést ez a viadal, azt lehetett látni, hogy akik az egyéb pályákon jól mennek, azok itt is bizonyítanak. A nagy túraautóknál például Bódis Kálmán eredményesen használta ki technikai fölényét, mindkét nap úgy győzött, hogy nagyjából versenyeznie sem kellett. Szombaton Walter Csaba pole pozíciója még halvány reményt jelentett, de Walter motorjából elfolyt az olaj, így sem elrajtolnia, sem a futamot befejeznie nem sikerült. Ennek megfelelően ezen a napon Borbély Zsolt lett a második, és Kavecz István lett harmadik. Vasárnapra már annyit változott a helyzet, hogy a továbbra is motorgondokkal küszködő Walter a harmadik helyre kvalifikálta magát, de a versenyen már ezt sem sikerült tartania gyengélkedő BMW-jével, így ismét Borbély és Kavecz fért fel a dobogóra.

A kistúrásoknál is érdekesen alakult a helyzet, hiszen Zentai Sándor az első nap csak szerencsével győzött. Blaskovits Tamás vezette elvileg a versenyt, de defektet kapott és kiesett. Mohácsi Ákos lett a második, Dinka Róbert pedig a szülinapos Walterné Dancsó Adriennel (aki a cikk megjelenésének napján ünnepli 26. születésnapját - a szerző) hatalmas csatát vívva megszerezte a harmadik helyet. Vasárnap már Zentainak jobb lett az autója, így simán nyert. Őt Mohácsi üldözte, Blaskovits ezúttal a harmadik helyre jött be.

Forrás: [origo]

A formaautósoknál nem volt nagy létszámú mezőny, de a szombati verseny ennek ellenére nagyon látványos lett. Chanoch Nissany nem volt időmérőn, így csak a mezőny végéről rajtolhatott, míg elől egymásra talált a négyből három Formula Renault. Steiner Bianca az élre állt, miközben Tukora István és Pödör Balász összementek és kiestek a bukótérbe, ráadásul ezzel mögöttük haladó Nissanyt is kiterelték oda. A versenyt végül Steiner nyerte az újra felzárkózó Nissany és Rátkai Ferenc előtt. Másnap már Nissany indult a poleból, így simán nyert, a második helyre jött be Steiner, a harmadik pedig a még mindig az autójával küzdő Bús Attila lett.

A hétvége programjába becsúszott egy igazán érdekes kísérlet is. A verseny rendezője ugyanis meghirdetett egy XXL névre keresztelt futamot, amelyen az összes kategória túraautója egyszerre indulhatott. Ennek megfelelően a nagytúrások és a kistúrások összemérhették a tudásukat a márkakupásokkal. A futamban végül összesen 17 autó indult el, többek között a nagytúra listavezetője Bódis Kálmán és a SEAT Leon Szuperkupa éllovasa Kiss Norbert. Aztán a versenyen azt történt, amire mindenki számított. Az elsőkerekes SEAT a rajtnál nem tudta felvenni a versenyt a hátsókerekes autókkal. A későbbiekben pedig a felkapaszkodó Kiss Norbi nem tudta felvenni a versenyt a sokkal erősebb Porschéval. Bódis tehát ezt is megnyerte, Kiss a második, és Zengő Zoltán a harmadik.