Újabb Wéber-Kiss parádé

Vágólapra másolva!
Wéber Gábor és Kiss Norbert ezen a hétvégén sem tudták eldönteni, hogy ki a jobb, hiszen Kiss szombati győzelmére vasárnap Wéber egy nyertes meccsel válaszolt.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

A SEAT Leon Szuperkupában már futamok óta azt látni, hogy a két éllovas mellé egyre többen szeretnének felzárkózni, de igazból körökön keresztül még nem képesek erre. A Kiss Norbert és Wéber Gábor alkotta élboly egyre inkább kibővül Rácz Istvánnal és Hatvani Bálinttal, akik szintén nagyon gyorsak, de egyelőre csak az időmérőn tudják szorongatni a többieket.

Szombaton a pole-t Wéber Gábor szerezte meg Kiss Norbert előtt, de Rácz és Hatvani már ekkor is nagyon közel voltak. Wéber szerencsétlenségére valamilyen hanyagság révén olajos maradt az egyes rajtkocka, így esélye sem volt arra, hogy jól elrajtoljon. A célegyenes végén Kiss és Rácz is elment mellette, de később Ráczot sikerült visszaelőznie. Ekkor elkezdődött az örült üldözéses verseny, aminek a végén Wéber ugyan közelebb került Kisshez, de érdemi távolságra már nem. Hátrébb az egyre inkább lassuló Hatvani mögött hatalmas csata alakult ki, amibe beszállt az erre a versenyre beugró Magyar Miki is. Ebből a bolyból végül Czollner Gyula jött ki a legjobban, de az ötödik helyen befutó Magyar sem szégyenkezhet.

Seat Leon Szuperkupa XI. futam hivatalos eredmény:
1. Kiss Norbert (IMC Motorsport) 31:46,634 perc
2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Kft.) 5,203 mp h.
3. Rácz István (Procar Motorsport) 18,021 mp h.
4. Czollner Gyula (DHL Racing Team) 41,113 mp h.
5. Magyar Miklós (Magyar AMSE) 45,028 mp h.
6. Brachna Dávid (Warm Up) 45,442 mp h.

Kiss Norbert: "A rajtom nekem sem sikerült olyan jól, mert nem kapcsolt be a rajtautomatika. Az első kanyarban én voltam belül, így én jöttem el elsőként. A másodiknál egy kicsit óvatosabban mentem, hiszen Pisti közel jött, hozzám is ért, kicsit meglökött, de hál'Istennek nem lett baj. Aztán tudtam folyamatosan menni másfél kört, amíg a Gabi tartotta a Pistit, így tudtam egy kis előnyt szerezni, amit a verseny folyamán sikerült is beosztani. Miután a Gabi kezdett lassítani a gumik miatt, én is kezdtem engedni. Örülök, hogy így alakult!"

Wéber Gábor: "Olajos volt az első rajtkocka, ahogy ráérkeztem már láttam, hogy le van szórva, próbáltam rajta megtalálni a helyet, de a jobb kerék mindig belekerült, nem tudtam sehogy sem kikerülni. Sajnos ez a felvezető kör után sem lett jobb, így a Pisti és a Norbi a rajtot követően előre is ugrottak, ráadásul tempóelőnyük is volt. Aztán a Pisti kicsit meglökött, összezártak két oldalról, tudtam, ha így hárman érkezünk be a kanyarba, annak nem lesz jó vége. Egy picit fékeztem, hátha én leszek a nevető harmadik. Később egy kis lökdösődés után beállt a pozíció Norbi, majd Pisti, akit minél hamarabb meg akartam előzni. Sikerült is a második kör legelején, aztán nagyon lassan próbáltam felzárkózni a Norbira, de elkezdett kopni a gumi, nem tudtam, hogy melyikünké fog hamarabb elkopni. A 9.-10. kör környékén egy nagyobb fékezésnél, nagyot füstölt a kerék, amit nem is értem, hogy miért, onnantól kezdve a bal kanyarok nagyon lassan mentek. Így a Norbi nagyon lelépett, olyan távolság volt, amit három-négy kör alatt úgysem tudtam volna behozni, így onnantól kezdve csak behoztam másodiknak."

Rácz István: "Elégedett vagyok a harmadik hellyel, ez jól jön nekem a bajnokságban, azt hiszem ezzel az eredménnyel, fel is jöttem a harmadik helyre. Igaz az elején még úgy gondoltam, hogy tudom tartani a többieket, de akadtak problémáim: volt egy derékszögű kanyar, ahol egyszerűen lefulladt az autó, és ezt minden körben eljátszotta, ami összességében sokat jelentett. Ha ez a probléma nem lett volna, jól együtt tudtunk volna menni. Remélem, holnapra kiküszöböljük a problémát, és egy ilyen vagy jobb eredményt érhetek el."

Czollner Gyula: "Majdnem megkockáztatom -7 éve versenyzek-, hogy eddigi legélvezetesebb versenyem volt, de a Seat Kupában mindenképpen. Nem nagyon volt meg a pálya az időmérő edzésen, tudtam, hogy nem vagyok még 100%-on, volt olyan dolog például, amit eddig csak versenyen mertem megcsinálni. A szerdai teszten volt egy csúnya kicsúszásom, így egy picit tartottam ettől a pályától. A harmadik-negyedik kör környékén megjött az önbizalmam, éreztem a ritmust, így többször változott is a sorrend. Nagyon boldog vagyok, hiszen így még idén nem jött össze verseny."

Magyar Miklós: "Pénteken, és a mai időmérő edzésen ültem először autóba, nagyon tetszett, nagyon jó autó. Az első emberek itt azért nagyon gyorsak, sokat kell menni az autóval, az biztos, de előzgettünk. Mondták, hogy vigyázzak a futóműre, mert nem olyan erős, összeértem az egyik versenyzővel egy kicsit, és onnantól kezdve berezonált a kormány, és csak lassultam, lassultam. Tetszett, jó volt, de nekem a rali az első."