Turi vagy Benik - bajnokot is avathatnak Pécsett

2007.09.13. 18:23

A hétvégén rendezik meg a Mecsek útjain a 40. Allianz Hungária Rallye-t. Ez az a verseny, amely a legnagyobb hagyományokkal rendelkezik a magyar bajnokság nyolc futamos versengésében, és talán nem meglepő, ez az a verseny, ahol már néhány kategóriában akár bajnokot is avathatunk, ha a matekozásnak megfelelő eredmény születik. És ez az a verseny, ahol az egyik leghosszabb, 28 kilométeres gyorsasági szakaszon kell megmutatniuk a versenyzőknek, be tudják osztani magukat és az autójukat is.

Forrás: duen.hu

A bajnoki táblázatot Turi Tamás vezeti 104 ponttal, mögötte 95 ponttal áll Benik Balázst. Ha kicsit előrébb nézünk és próbálunk tippelni a bajnokság végeredményére, tudnunk kell, hogy a nyolc megrendezett futamból csak a legjobb hat eredménye számít. Ha levonjuk a két éllovas pontjaiból a két legrosszabb eredményüket, akkor Benik áll jobban 5 ponttal... De még kár számolgatni, hiszen csak öt futamon vagyunk túl, a hátralévő három verseny még nagyon sok mindent megváltoztathat.

Ha az esélyeket latolgatjuk, észrevesszük, kicsit olyan a magyar bajnokság első két főszereplője, mint a világbajnokság két élharcosa. Ugyan a mi fiaink nem hasonlítanak sem a kis tornász francia Loebre, sem pedig a langaléta finn Marcus Grönholmra, de a vb-menőkhöz hasonlóan nálunk is jobban fekszenek a murvás versenyek az egyiküknek, míg a másik jobban szereti, ha az aszfalton kopik a gumi... Benik Balázs a murván nagyobb tapasztalatokkal bír, az autója is megbízhatóbb és jobban bírja a köves utak nagyobb megpróbáltatásait. Turi aszfalton szinte verhetetlen, de ne felejtsük el, ez technikai sport, a technika sokszor befolyásolta már az egri versenyző eredményeit.

Forrás: duen.hu

Természetesen nem kétversenyzős a magyar bajnoki futam. Aschenbrenner György Mitsubishijével bármikor tud meglepetést okozni, bár Asi szerint murván több az esélye a WRC-k ellen. Nem szabad megfeledkezni a kellő győzni akarással bíró Turán Frigyesről sem, akit az ötből négy futamon nem vitt célba az Octavia WRC, egy abszolút második helyezéssel tudja csak bizonyítani a gyorsasági szakágból átlényegült pilóta, van keresnivalója a bajnokságban. Herczig Norbiék Subaru WRC-je is friss programot kapott, csakúgy, mint a másik kék boxermotorossal versenyző Vizin Laci WRC-je.

Sajnálatos, hogy Spitzmüller Csabáék feladták az idei küzdelmet a WRC mezőnyben. Ahogy nyilatkozták, nem akarnak több bóvli WRC-t idehozni, inkább visszaültek egy N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-be és nagy reményekkel vágnak neki a kategóriagyőzelemért, hiszen Spici korábban a szériaautók között bajnoki címet szerzett. Nem fogja könnyen adni az N csoport elsőségét a bajnokságban vezető Elek István sem. Nehéz lenne megnevezni az N4 kategória abszolút esélyesét.

Forrás: duen.hu

Super 1600-ban már kicsit más a helyzet, Bútor Róbert öt futamgyőzelmével egyértelművé tette, idén is joggal mondhatjuk, nem talál legyőzőre. Bútoréknak elegendő egy kategória ötödik helyezés is a bajnoki címhez, de ismerve a gödöllői pilóta vehemenciáját, biztos, hogy nem sétakocsizni megy a Mecsekbe. Ollé Sasáék az utóbbi versenyen leégették a Swiftet, talán csak a korábbi autójukkal, az Ignis S1600-ossal fognak tudni rajthoz állni, míg a Kakuszi testvérek teljes erőbedobással készülnek.

A verseny pénteken kezdődik. A délelőtti adminisztratív és technikai átvételek után délután három órakor kezdődik a prológ a Pécs Plazánál. Először a Rallye2 mezőnye kerülgeti a bójákat, majd a historic mezőnye után az első osztály 130 nevezőjét láthatják az érdeklődők. Ahogy a korábbi években is megszokott volt, fordított rajtsorrendben rajtolnak a versenyzők. Egyre erősebb autók, majd a prológ végén a WRC-k után Mókus motoros showja után egy kis tűzijáték hivatott teljessé tenni a verseny első napját. Szombaton három gyorsasági szakaszt kell kétszer megtenni a mezőnynek. Az orfűi gyorsasági kitűnik a sorból hosszával és nehézségével, ugyanakkor látványosságával is, hiszen körgyorsasági révén több helyen is kétszer láthatja a mezőnyt a publikum egy-egy körön belül. Összesen száz versenykilométer megtétele után kerülnek az autók az esti parc fermébe. Ezen a napon csak a historic és az országos ralibajnokság mezőnye versenyzik. Vasárnap a Rallye2 mezőnye is beszáll a küzdelmekbe. Az első osztálynak újból hat gyorsaságit kell teljesítenie, ezen a napon viszont rövidebbek a gyorsaságik, már csak ötven kilométere van annak, aki az első napi hátrányát próbálja majd ledolgozni. A céldobogón délután negyed négykor hajt át a verseny győztese, míg a Rallye2-esek díjkiosztója 18 óra után lesz csak, hiszen ők később kezdenek és egy gyorssal többet teljesítenek ezen a napon, mint az első osztály megmaradt mezőnye.

A bajnokság állása a pécsi verseny előtt:
1. Turi Tamás - Skoda Fabia WRC - 104 pont,
2. Benik Balázs - Ford Focus WRC - 95 pont,
3. Aschenbrenner György - Mitsubishi Lancer Evo VI - 54 pont,
4. Ifj.Érdi Tibor - Skoda Octavia WRC - 51 pont,
5. Vizin László - Subaru Impreza WRC - 48 pont,
6. Herczig Norbert - Subaru Impreza WRC - 43 pont.