Az a bizonyos 24 centi - MINI Clubman bemutató

Vágólapra másolva!
24 centi. Ennyivel toldotta a meg a BMW az aranytojást tojó tyúkjának számító MINI-t, hogy azok is kedvet kapjanak hozzá, akiket eddig elriasztott a jelképes értékkel bíró hátsó üléssor és falatnyi csomagtartó. A Clubman névre keresztelt kombi ugyan még mindig csak arcpirulva nevezhető családi autónak, de négy ember némi poggyásszal vígan elfér benne és vezetni legalább olyan élvezetes, mint a kurtább változatot.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Csak a kilincs mögötti kis toldalék árulkodik arról, hogy ez egy kombi
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Hatalmas üzleti fogásnak bizonyult a BMW részéről a MINI márkanév megvétele és az új generáció piacra dobása, ugyanis 2001-óta több mint egymillió MINI talált gazdára. Az összeszerelést végző oxfordi üzemben szinte folytonos kapacitásgondokkal küzdenek, pedig a legújabb tervek szerint hamarosan évi közel negyedmillió kisautó fog legördülni a futószalagokról. Ennek fényében talán nem meglepő, hogy a BMW illetékesei úgy határoztak, még egy bőrt lehúznak a sikermodellről, és a kabrió után piacra dobták a kombi karosszériaváltozatot is. A koncepció meglehetősen egyszerű, de a márkanévhez hűen követték a hagyományokat, és egy sereg olyan dologgal vértezték föl az új jövevényt, amely teljesen egyedivé teszi a Clubmant.

Forrás: [origo]

A tető túlnyúlása légterelőként is funkcionál, itt kapott helyett a középső féklámpa is(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Elölről nem lehet kiszúrni a változást, oldalról azonban már látványos a 24 centis hossznövekedés, különösen az autó jobb felén, ahol egy hátrafelé nyíló kis extra ajtó is helyet kapott, ez utóbbi egyébként clubdoor névre hallgat. Hátul már teljesen egyedi és eddig nem látott formákkal találkozunk; két jókora krómozott kilinccsel nyitható a csomagtartó, amely mögött egy duplafenekű raktér lapul. A 160-ról 260 literre növekedett tárolókapacitás vélhetően egy fuvarozót sem fog lázba hozni, ám a Clubman nem is a pakolós kombikat próbálja legyűrni, sokkal inkább azokat hivatott meggyőzni, akik eddig csak azért nem vettek MINI-t, mert a hátsó üléssor gyakorlatilag használhatatlan volt. A tengelytáv 8 centis megnyújtását teljes egészében a hátsó utasok kényelmére fordították, így két átlagos felnőtt gond nélkül elfér egymás mögött. A sajtóanyagban ugyan megemlítik, hogy a Clubman elviekben öt személy szállítására is alkalmas, ám ez csak akkor igaz, ha három gyerkőcről van szó, bár ekkor meg a csomagtartó lehet szűkös ilyen gyereksereg mérhetetlen mennyiségű holmijainak befogadására.

Forrás: [origo]

Elöl minden olyan, mint egy hagyományos Cooper S-ben
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Akárhogy is van, a Clubmanban végre elfér négy felnőtt és 290 liternyi csomag, így a vezetni nagyon is szerető friss apuka már nagyobb eséllyel tudja megmagyarázni élete párjának, hogy családi autónak kezdetben bizony egy MINI is megteszi. Apa ravaszkodása egyébként teljesen érthető, hiszen arra számít, hogy a Clubman legalább olyan jó lesz mint az alapváltozat, így ha kipakolta a gyerekülést és a családot, olyan örömautózást művelhet egyedül, amire mindig is vágyott. A nemzetközi sajtóbemutató során kiderült, hogy a fenti gondolatsor teljesen megalapozott, a kombi MINI-knek ugyanis a Madrid környéki kacskaringós utacskákon kellett bizonyítaniuk.

Forrás: [origo]

Klasszikus ősök: az új Clubman egy sereg formai és technikai megoldást vett át az Austin Mini Countryman, a Morris Mini-Traveller, illetve a Mini Clubman Estate nevű miniatűr kombiktól, amelyek a hatvanas évek elején jelentek meg. Tőlük származik egyebek között a szárnyas hátsó ajtó és a dobozszerű farrész is.