Viszlát, Mr. McCrash!

Vágólapra másolva!
Colin McRae, a világ egyik legnépszerűbb raliversenyzője szombaton halt meg egy tragikus helikopter-balesetben. Az agresszív vezetési stílusával számtalan szurkolót szerző skót pilóta 1993-tól 2003-ig vett részt a rali-világbajnokságon, ezalatt 25 győzelmet és egy vb-címet szerzett.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Utolsó vb-futamán, tavaly Törökországban

Colin McRae szombaton hunyt el egy tragikus helikopter balesetben. Ötéves gyermeke, Johnny Gavin McRae mellett még közeli barátja, a Graeme Duncan és a hatesztendős Ben Porcelli utazott a gépen, sajnos egyikük sem élte túl a zuhanást. A tragédia valószínűleg műszaki hiba miatt következett be, mert az autóversenyző gyakorlott helikopter pilóta volt, és a baleset alatt kedvezőek voltak a látási viszonyok.

Colin McRae 1968. augusztus 5-én született a skóciai Lanarkban. A skót versenyzőnek volt kitől örökölnie a tehetségét, mivel édesapja, Jimmy McRae ötszörös brit ralibajnok volt, de testvére, Alister is szerzett egy bajnoki címet hazájukban. Colin 1986-ban egy Talbot Sunbeammel kezdte pályafutását, aztán Vauxhall Novával (az Opel Corsa szigetországi megfelelőjével), majd Ford Sierrával versenyzett. Első világbajnoki futama az 1987-es Svéd rali volt, ahol még a Novával indult. Ezen a futamon 36. lett összetettben, de kategóriájában az előkelő harmadik helyet szerezte meg. 1991 és 1992-ben prodrive-os Subaru Legacyval nyerte meg a brit bajnokságot, ez hozta meg neki a gyári szerződést a rali-világbajnokságra.

1993-ban szerezte első vb-győzelmét, szintén egy Prodrive építésű Subaru Legacyval lett első az Új-Zéland ralin. Ez a győzelem rendkívül fontos volt a csapat számára, mert a Subaru vezetése csak akkor adott zöld jelzést a kompaktabb Impreza bevezetésére, ha a méreteiből adódóan esélytelenebb Legacy is szerez legalább egy győzelmet a világbajnokságon. De nemcsak a Subaru-csapat számára bírt különleges jelentőséggel ez a győzelem, hanem a briteknek is, mert utoljára 1976-ban nyert szigetországi pilóta rali-vb futamot.

Forrás: [origo]

A Subaru Legacy hozta meg az áttörést karrierjében

1994-től tehát már Subaru Imprezával indult, csapattársának azt a Carlos Sainzot szerződtette a Subaru, akivel később a Fordnál és a Citroënnél is együtt versenyzett. Az Impreza első éve még a fejlesztés jegyében telt, ennek ellenére az Acropolis Ralin csak McRae kiesése miatt nem szerzett kettős győzelmet a kék csapat. Hazai pályán viszont javított McRae, ugyanis a lelkes brit szurkolókat tökéletesen kiszolgálva megnyerte az év utolsó versenyét, a RAC Ralit. 1995-ben már teljes gőzzel és egy kezdetektől versenyképes autóval vetették bele magukat a bajnoki versengésbe.