Újra Benik az élen

Vágólapra másolva!
Eső nélkül, gyönyörű idővel várta az elmúlt hétvégén a Mecsek a rali szerelmeseit. Az Országos Rallye Bajnokság (ORB) küzdelmei mellett a Historic és a Rallye2 mezőnye is a 40. Allianz Hungária Rallye-n versengett szeptember 14. és 16. között.
Vágólapra másolva!

Forrás: duen.hu

Benik nyerte az esti prológot, egy tizeddel verte Turit

Nagy küzdelmek jellemzik az évet, hiszen Turi Tamás és Benik Balázs fej-fej mellett menetel a bajnokság élén, szinte felváltva nyerik a versenyeket. A ponttáblázatban a pécsi futam előtt Turi állt az élen 104 ponttal, második volt Benik 95 ponttal. A 125 első osztályban induló mellett tíz historic autó és összesen 67 Rallye2 nevezés szerepelt a listán, és ez azt jelentette, hogy kétszáz versenyautó várta péntek délután, hogy megmutassa, milyen is, amikor egy rallyeautó bójákat kerülget a prológon. És nem csak a pilóták, de a nézők is szép számmal jelen voltak a Pécs Plazánál megrendezett versenykezdeten, ami hagyományosan nem számított bele a értékelésbe. Ugyan minden versenyző azt mondja, a nézőknek autózik, de már csak presztízsből is a nyerésre törekszenek. Ez most Benik Balázsnak sikerült, aki egy tizedmásodperccel volt jobb, mint Turi Tomi.

Forrás: duen.hu

Továbbra is a nézők kedvencei a Lada VFTS-ek

Szombaton hat gyorsasági várt a versenyzőkre. A Bakonya-Nyárásvölgy szakasszal kezdtek. Ahogy várni lehetett, Turi és Benik között volt nagy csata, hiszen a Skoda Fabia WRC-vel versenyző Turi Tamás és Tóth Imre volt itt a leggyorsabb, 4,5 másodperccel előzte meg Benik Balázst. Harmadik Aschenbrenner György, negyedik Herczig, utána Vizin következett. Már ez az első gyors is szedte áldozatait. Itt fejezte be a versenyt Tagai Tamás és testvére, Róbert, a WRC kategóriába sorolt Mitsubishi Lancerük motorja romlott el. Szintén itt búcsúzott egy másik testvérpáros is: Subáék a versenyig vezették az N3-as kategóriát Renault Cliójukkal, de ott kezdték a napot, hogy a reggeli indulásnál nem vitték magukkal az autó kulcsait, majd a késés miatt kapott büntetést próbálták minél hamarabb ledolgozni, de a nagy igyekezetben egy kicsúszás után három kerék maradt az autón, ami kevésnek bizonyult ahhoz, hogy be tudják fejezni a versenyt.

Forrás: duen.hu

Benik egy másodperccel volt jobb a 28 kilométeres gyorsasági szakaszon

A második gyorsasági a magyar bajnokság egyik leghosszabb, legnehezebb és egyben leglátványosabb szakasza, az orfűi körgyorssal kezdődő, a Remete-réten átmenő és egészen az Árpádtetőig tartó gyorsasági. A rajttól a célig 28 kilométer a távolság, amit a legjobbak 14 és fél perc alatt tesznek meg. A kevésbé jobbak egy másodperccel lassabban... Hogy érthetőbb legyen: Benik egy másodperccel volt itt jobb, mint Turi Tamás, a két rivális egy másodperc különbséggel teszi meg a majd harminc kilométert - mi ez, ha nem küzdelem? A nézők hatalmas csatát látnak, a versenyzők sokat fejlődnek, hiszen folyamatosan határon kell autóznia.

Forrás: duen.hu

Turiék minimális különbséggel, de jobbak voltak a régi-új szakaszon

A harmadik gyors új volt a versenyzőknek, a szűk Zobák-Pécsvárad régen volt a pécsi verseny programjában. Ráadásul a fakitermelők próbálták védeni az egysávos kis utat, minden komolyabb kanyar belső részére komoly farönköket helyeztek ki, így védve a levágásoktól az erdőt és az utat. Ez viszont fokozottan veszélyessé tette a szakaszt, hiszen ha valamelyik versenyző hibázik, akkor ahelyett, hogy kicsit lemenne az útról és a füvön autózva megpróbálna mihamarabb visszatérni, egy farönk kiszakítja a futóművét. A változatosság kedvéért most Turi volt a gyorsabb, több mint két másodperccel.

Forrás: duen.hu

Bahor Bea a kórházból rögtön a szervizparkba sietett

Összetettben három szakasz után Turi vezet, 5,6 másodperccel Benik előtt. Harmadik Asi, őt követi Herczig és Vizin a két Subaruval, utánuk pedig Turán a difiproblémákkal küzdő, inkább csak hátul hajtó Octavia WRC-vel. A szervizparkban Vizinék elütöttek egy nézőt, aki nem tudott időben ellépni az időellenőrző állomásra igyekvő Subaru Impreza WRC elöl. A figyelmetlen néző nem volt más, mint Bahor Bea, aki korábban Spitzmüller Csaba, majd nemrég még Janika mellett navigált. Szerencsére a csinos lánynak nem lett komolyabb baja, egy gyors röntgen után, kis fáslival a lábán kiengedték a kórházból. Természetesen ment vissza a szervizparkba...

Forrás: duen.hu

Turi bizonyítja: kérges tenyérrel is lehet autogramot osztani

Az előző három gyors következett még egyszer. Az első kettőt Turi nyerte, majd az addig felhalmozott előnyt a nap végi utolsó gyorson majdnem sikerült lefaragnia Benik Balázsnak. A Skoda Fabia WRC-nek elromlott a kormányszervója, így Turi kérges tenyérrel, de azért még egy minimális előnnyel (1,9 másodperc) tette be az autóját az esti zárt parkolóba. A további sorrend nem sokat változott, talán csak annyit, hogy Turán kapott egy fél perces büntetést, mert egy lassítót nem a szabályoknak megfelelően került ki, és így megelőzte őt ifjabb Érdi Tibor.