A harmadik generációs Laguna fontos modell a Renault történetében: helyre kell állítania a típusnak az előd megbízhatatlansága miatt megtépázott renoméját, másrészt új vásárlókat is kell szereznie, akik a prémiummárkáktól fordulnának a francia autó felé.

Forrás: [origo]

Az új Lagunán a 18 colos felnik sem tűnnek túlzottan nagynak

Az előző Renault Lagunáról a legtöbb autós embernek a kényelem, a stílusos karosszéria és a megbízhatatlanság jut eszébe. Bár az első évben jelentkező minőségi problémákat hat év alatt jelentősen visszaszorították, a vásárlók megítélésén ez már nem sokat változtatott, és a kocsi piaci részesedése a megbízhatóság javulásával fordítottan arányosan csökkent. Carlos Ghosn, a Renault vezérigazgatója éppen ezért azt tűzte ki célul, hogy az új modell már a kezdetektől fogva a középkategória legjobb három típusa közé tartozzon termék- és szolgáltatásminőség terén. Ez elég merész vállalkozásnak tűnik, hiszen a Lagunának a japán modellek mellett az olyan prémiumtermékekkel is meg kell küzdenie a vásárlókért, mint a 3-as BMW, a Mercedes C osztály vagy az új Audi A4. Nem is bíztak semmit a véletlenre a franciák, hiszen az új Laguna egymilliárd eurót meghaladó fejlesztési költségeiből jelentős részt fordítottak a minőség javítására, a Nissan szakembereivel pedig a gyártási folyamatot optimalizálták.

Forrás: [origo]

Még a dízelmotoros verziókhoz is dupla kipufogó jár

Ha ránézünk az új Lagunára, láthatjuk, hogy a 9 centis méretnövekedés ellenére megmaradtak az előd arányai, de a részletek rengeteget változtak. Eltűnt például a klasszikus értelemben vett hűtőrács, helyére viszont akkora Renault-jelvény került, amekkora még a cég kisteherautóin sem számítana kicsinek. Az érdekes formájú fényszórók szemből nagyon jól mutatnak, de ferde szögből bizony még szokni kell a látványt. Elsőre fura látvány, hogy a hátsó kilincs jóval magasabban van, mint az első, de ennek oka az, hogy az ajtónyitókat az első sárvédőtől a hátsó lámpáig tartó, meglehetősen meredek emelkedésű törésvonalra tették. A C alakú hátsó lámpák formáját sokak szerint a Citroën C5 ihlette, de ettől függetlenül jól mutatnak. Ha világítanak, akkor meg pláne, mert hagyományos izzók helyett fénykibocsátó diódák (LED-ek) szolgáltatják bennük a fényt.

Forrás: [origo]

A Privilege felszereltségtől széria a kanyarkövető xenon fényszóró

Az autóba beülve ért a legnagyobb meglepetés, mert talán az utastér minőségérzetében fejlődött legtöbbet a Laguna. A kissé 7-es BMW-s, de azért kellően egyedi és rafinált formájú műszerfal csupa puha anyagból épül fel, ráadásul ha fekete helyett világos színben, ízléses fabetétekkel rendelik meg, akkor még kifejezetten otthonos hangulatot áraszt. Szerencsére a szép formák ellenére jó maradt az ergonómia, még a francia autókhoz hozzá nem szokott sofőr is elsőre megtalál minden kapcsolót. Ebben a modellben is megjelent a Scénicben már bevezetett új navigációvezérlés, ami kilenc gombot és egy lenyomható joysticket tartalmaz. Jól kézre áll a könyöklő előtt elhelyezett panel, a domború gomboknak köszönhetően egy idő után már oda se kell nézni használatukhoz. A Nissanokban megismert navigációs rendszer is a legjobbak közül való, a hétcolos képernyőn megjelenített háromdimenziós, madártávlati nézet nagyon megkönnyíti a használatot. Természetesen Bluetooth kapcsolatos, hangvezérléssel irányítható hifi is kérhető, az mp3-lejátszókat pedig a kesztyűtartóban lévő csatlakozókon kapcsolhatjuk össze a rendszerrel.

Forrás: [origo]

Kellemes anyagok és formák az utastérben. Az új automatikus váltó hatfokozatú

Újfajta klímavezérlő panelt eszeltek ki a franciák az új Lagunához: soft állásban a Laguna szinte hang nélkül, huzatmentesen cseréli ki az utastér levegőjét, az auto állás az ideális egyensúly a ventilátor hangereje és a légcsere gyorsaságát illetően, a hátsó traktusig elérő fast módban viszont a minél gyorsabb szellőztetés a lényeg. Az okos rendszer érzékeli, ha szennyezett a külső levegő, ilyenkor lezárja a csatornákat, a belső levegőt pedig az aktív szénszűrővel tisztítja meg a káros anyagoktól.

Forrás: [origo]

Nem a legnagyobb, de legalább jól pakolható az ötajtós verzió csomagtartója

Sajnos az utastér helykínálata a külső méretnövekedés ellenére nem sokat fejlődött, magasabbak csak elöl férnek el igazán jól, hátul 180 centis magasság fölött ne számítson senki semmi jóra. Az alacsony hátsó üléspad nem támasztja kellően a combot, de szélességben és a kupésan alacsony tetőív miatt fejtérben sincs a kategória élvonalában az új Laguna. Az ülések kényelmére viszont nem lehet panasz, a puha, de kellő oldaltartású első fotelekben valószínűleg még hosszú távon is kényelmes az utazás. Nagyon nagy figyelmet szenteltek a zajkomfortra is a franciák, állításuk szerint a Laguna a prémiumtermékek után a legcsendesebb autó a középkategóriában, amit a menetpróba tapasztalatai alapján készséggel el is hiszek. A csomagtartó a maga 450 literével csak átlagos, de az óriásira nyíló hátsó ajtó miatt még nagyobb tárgyakat is könnyű beletenni.