Francia-japán, a két jó barát - Citroën C Crosser bemutató

Vágólapra másolva!
A PSA-konszern modellpalettájáról már régóta hiányzott egy középkategóriás szabadidőautó, amelyek iránt Európában is egyre nagyobb igény mutatkozik. A franciák igen elegánsan és költséghatékonyan oldották meg a problémát: bevásároltak maguknak egy kész modellt a Mitsubishitől. Az új C Crosser nagyjából annyira (se) francia, amennyire az esztergomi Suzuki Swift japán, de ettől függetlenül a maga kategóriájában jó választás lehet.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Kifejezetten jól áll a C Crossernek a Citroën-maszk
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

A szabadidőautók eladása olyan jövedelmező üzletág már Európában is, hogy abból kimaradni egyenesen vétek és jelentős presztízsveszteség. Így gondolták ezt a jó öreg Peugeot-Citroën páros illetékesei is, aki a kockás füzetükben szépen kiszámolták, akkor járnak a legjobban, ha egyszerűen összefognak valakivel, ahelyett, hogy nulláról indulva horribilis fejlesztési költségeket pazaroljanak el. A választás a Mitsubishi Outlanderre esett, ami kifinomult ízlésre vall, de hát a franciák mindig is legendásan jól ki tudják szúrni az étlapról a legfinomabb fogásokat.

Az alapmodell külsejét szépen hozzáigazították a Citroën jelenlegi modellkínálatának stílusához, ami kifejezetten jól áll az autónak, csakúgy, mint az egyedi felnigarnitúra és a gazdagon alkalmazott krómdíszítés. Ez utóbbiból nem csupán a küszöbökre, az ajtókeretekre és légbeömlőkre jutott, de az első ködlámpára is, ami egyben finom utalás arra, hogy az ilyen ünneplőbe öltöztetett autó nem sárdagasztásra született. Belül állítólag más anyagokat használtak a franciák, de ha nem virítana egy Citroën-embléma a kormány közepén, elég nehezen lehetne kitalálni, hogy nem egy Outlanderbe csöppentünk. A beltér egyébként ugyanolyan tágas és praktikus, mint a donorban, ha a szükség úgy hozza, két pótülést is elő tudunk varázsolni a méretes csomagtartóból. Ennek űrtartalma 510 liter alapesetben, de ezt még lehet bővíteni a hátsó üléssor előrebillentésével, így akár 815 liternyi csomagot is beszórhatunk az autó hátuljába. Jó pont, hogy a második üléssort sínen lehet mozgatni, így igény szerint növelhetjük a hátsó lábteret a raktér rovására.

Forrás: [origo]

Belül szinte csak az embléma emlékeztet, hogy ez nem egy Outlander
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Gyártási tili-toli

A Mitsubishi a napokban jelentette be, hogy az erős európai kereslet miatt a hollandiai egységükbe telepítik az öreg kontinensre szánt Outlanderek gyártását, oda, ahol eddig csak Coltok (és korábban smart forfour) modellek készültek. Jelenleg a szigetországi Okazakiban készülnek az Outlanderek, míg a PSA számára a Mizushimában működő gyárban szerelik össze a franciásított szabadidőautókat. 2008-tól tehát a japán felségjelzésű Mitsubishi Outlanderek Hollandiában készülnek, míg a francia márkajeles modelltársak a távoli Japánból hajóznak be, így döntve meg a japán és francia autókról kialakult sztereotípiákat, remek emléket állítva az autóipari globalizációnak.