Újra elkezdhet autókat gyártani az 1986-ban eltűnt kelet-német Melkus. Az új modell, az RS2000 megjelenésében egyértelműen a márka eddigi egyetlen utcai autójára, a Wartburg-motoros RS1000 sportkocsira hasonlít.

A Melkust a legendás kelet-német pilóta, Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, és 1986-os működéséig a 101 darabban készült RS1000-en kívül Formula 3, Formula Junior és Formula E-ben induló versenykocsikat gyártott. Az autók motorjai tuningolt Wartburg erőforrások voltak, több alkatrészük pedig Trabantokból származott. Peter Melkus, az alapító fia néhány éve újra elkezdett az 1986-tól  tetszhalott márkával foglalkozni és tavaly bemutatta a sirályajtós RS1000 utódjának terveit. Az RS2000-ről eddig csupán korai vázlatok és makettek készültek, de ha a fejlesztés megfelelő ütemben halad, két év múlva Frankfurtban már láthatjuk a kocsi szériaérett változatát.

Forrás: [origo]

Az RS2000 rendelkezni fog az RS1000 legtöbb emlékezetes stíluselmével, a jó vezethetőségre pedig a könnyű karosszéria lesz a garancia. Így várhatóan egy farmotoros, klasszikus sportkocsi arányokkal rendelkező, bukócsővel felszerelt, szárnyasajtós, 1000 kilogrammnál könnyebb modellel tér vissza a Melkus. A kocsi mozgatásáról vagy egy 150-200 lóerős Volkswagen TSI, vagy egy hasonlóan erős Opel-motor gondoskodik majd. Terveznek egy GT verziót is, melynek hátsójában már egy 300 lóerős egység düböröghet. Az RS2000-ből várhatóan évente mindössze 25 darabot készít majd a Melkus, az autó ára körülbelül 60 ezer euró lesz. Eddig egyetlen, 1:4 méretarányú makett készült az autóról, melyet az alábbi fotókon tekinthetnek meg:

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]