A francia autó mai világpremierje előtt már felkerültek az internetre az első képek és információk. Ha hihetünk a híreknek, az értékesítés 2008 tavaszán veszi kezdetét.

Az új Citroën C5 sokkal határozottabb és férfiasabb megjelenésű, mint elődje volt, de méreteiben is fejlődött. Bár az előd sem volt éppen kicsi, az új generáció 4,78 méteres hosszával három és fél centivel nyúlik tovább, a szélessége pedig 1,78-ról 1,86 méterre változott, ezzel az egyik legszélesebb autó lett a középkategóriában. Garancia lehet a tágas utastérre a hét centivel megnövelt, 2,82 méteres tengelytáv, de ha nem változott volna, az sem lenne baj, mert már a régi C5-ben is óriási lábtér állt a hátsó utasok rendelkezésére. Kifejezetten tetszetős formájú műszerfalat hoztak össze a francia formatervezők, különösen a műszerek rajzolata lett egyedi és szép. A fix középpontú kormánykereket átvették a C4-ből, ami nem csak azért jó, mert különleges megoldás, hanem azért is, mert nagyobb, speciális alakú légzsákot rejt, ami jobban védi a vezetőt frontális ütközéskor.

Egyelőre az elődből ismert motorok lesznek csak választhatók, ami azt jelenti, hogy a benzinesek sora egy 127 lóerős 1,8-asból, egy 143 lóerős kétliteresből, és egy 215 lóerős, háromliteres V6-osból áll. A HDi dízelek kínálata a 110 lóerős 1,6-osból, a 138 lóerős kétliteresből, a 173 lóerős, dupla turbós 2,2-esből, és a 208 lóerős, 2,7 literes V6-os erőforrásból áll. Bár alkatrészei nagy részét a Peugeot 407-estől örökölte, a rugózás továbbra is méltó marad az innovatív francia márka hagyományaihoz, vagyis az új C5 is a továbbfejlesztett, harmadik generációs hidropneumatikus felfüggesztéseket kapja meg.

Az autó hivatalos világpremierje a januári Brüsszeli Autószalonon lesz, ahol a szedán mellett a sportos megjelenésű kombi változat is bemutatkozik majd.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]