Műanyag Maybach és láthatatlan Ferrari

2007.10.19. 12:16

A jelenleg is folyó médiakampány büszkén emlegeti az idei Luxusautó Show különlegességei között a Maybach Exelerót és a kiállítás legdrágább járművét, a Ferrari FXX-et. Előbbi egyáltalán, utóbbi már nincs a Hungexpón, van viszont ufó háromszáz forintért. Azért a Lamborghinik, Ferrarik, Rolls-Royce-ok sora és néhány igazi kuriózum miatt érdemes kilátogatni a showra.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Gyönyörű autók, gyönyörű lányok. Nem titok, a férfiaknak szól igazán a show
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A hagyományos budapesti autószalon helyett tematikus járműbemutatók szerepelnek a Hungexpo idei programjában. A Női autószalonnál ígéretesebb kezdeményezés a Luxusautó Show, amelyet itthon másodszor rendeznek meg, de Bukarestben és Bécsben is gyűjthetett már tapasztalatot a show megálmodója és főszervezője, a Dunaújváros legexkluzívabb autóit tulajdonló Al Roudhan Bader. A Luxusautó Show kifejezés csak kis részben fedi le a rendezvény profilját, hiszen szupersportkocsik és a fényűzéshez szükséges egyéb kiegészítők - jachtok, lakberendezési kellékek, ruhák - mellett motorkerékpárok és a "hétköznapi luxust" megtestesítő járművek is helyet kaptak. Nem érdemes tehát nyomozni, hogyan kerül Ligier négykerekű segédmotoros kerékpár vagy Peugeot 308-as a valóban luxusszintű kocsik közé.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Nem miatta érdemes kimenni a kiállításra: a Ferrari FXX már úton van az Újvilágba
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Csúszik a megnyitó és a sajtótájékoztató, kárpótlásul meglepetéseket ígérnek. Tényleg nem számítunk rá, hogy bejelentik, a stílusos zenei aláfestést biztosító Havasi Balázs kezét huszonöt millió forintra biztosítja az egyik társaság. Nem kívánjuk, hogy a zongorista hozzájusson a pénzhez, de óhatatlanul mindenkinek eszébe jut, hogy a teljes összeg felvételével sem vigasztalhatná magát még egy olcsóbb luxusautóval sem. A színpadra telepített alumíniumszékről felemelkedve Bader veszi át a szót, akinek jó és rossz híre egyaránt a kiállítás legdrágább autójára vonatkozik: itt a Ferrari FXX, de este elviszik. Nem tudjuk, esetleg nem egy szintén vagyont érő testrészekkel rendelkező, ám szerencsétlenül járt tehetség vette-e meg az 550 millió forint értékű, utcai közlekedésre alkalmatlan, ám versenypályán igen otthonosan és gyorsan mozgó erőgépet, sajnáljuk viszont, hogy a nyílt napokon kilátogató közönség továbbra sem találkozhat személyesen az álló helyzetében is lenyűgöző sportkocsival.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Sok autóhoz oda sem lehet menni, a kényelem kipróbálásról szó sincs. Mindent a szemnek
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A megnyitó végén Havasi Balázs még magához kéri a mikrofont, hogy elmondhassa, melyik standon várja leendő ügyfeleit a művészi kezek biztosítója, némileg fokozva bennünk a furcsa érzést, amit a műanyagpohárban felszolgált luxuskoktél váltott ki. Ezután egy teljesen köznapi divatcég bemutatója következik nem épp topmodell-mozgású lányokkal, majd újabb meglepetés: az elmúlt egy órában a környéken sétálgató Crystal együttes is színpadra lép. 6-os felvétel - segítik a technikus munkáját, akinek jól jön a támogatás, épp a megnyitó alatt tört el székének háttámlája.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Ha nem is tucatautó, de azért Budapesten sem kell hónapokig várni egy Bentley megpillantására
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mi láttuk még az FXX-et, de nem csak a hétvégi látogatók maradnak le a másik, joggal beharangozott kuriózumról, a Maybach Exeleróról. A csupán egy példányban létező luxuskupét a Fulda nevű gumigyártó használja nagyteljesítményű gumiabroncsai tesztelésére és reklámozására. A kétüléses Exelero mindkét funkcióra ideális; 5,9 méteres, 700 lóerős, több mint 1000 Nm nyomatékú, duplaturbós V12-es benzinmotor hajtja, az első teszteken túllépték vele a 350 km/órás sebességet. Az autót a Maybach 57-es limuzin padlólemezére tervezték, a járóképes alvázat a torinói Stola látta el acélcsővázzal, a harmincas éveket idéző karosszéria formájának megalkotásában a Pforzheimi Formatervezési Főiskola hallgatói vettek részt. Stola-stand van ugyan, egy szintén káprázatos, hasonló arányú autóval, ám jelentősen átdolgozott orr-résszel, sasfejes hűtőmaszkkal.



Nem eszem, de veszek autót. Helyszíni riportunk

Ez a Maybach Exelero - állítja Bader, aki szerint az autó az FXX-hez hasonlóan elkelt, sejk tulajdonosa pedig országának, az Egyesült Arab Emirátusoknak címerállatát szerette volna kocsiján látni, ezért lecserélték a hűtőrácsot. Adódik a kérdés, hogyan lett ettől a nem apró, de az egész járművet mégsem érintő beavatkozástól ezüstszínű az amúgy fekete Exelero. Még inkább elgondolkodtató, miképp tudta elérni a 350-es tempót a kiállított Stola, amelyen láthatóan nincsenek például féktárcsák a felnik mögött, és a teljesen sötétített, karcolásaiból következtetve műanyag ablakai mögött sem találni autóbelsőre utaló nyomokat. Jelentsük ki: ez az autó bizony csak makett.

"Ez a Maybach"

Éles szemmel azért felfedezni némi különbséget.
(Maybach-Stola galériánkat a képre kattintva érheti el.)

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Forrás: Maybach

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Forrás: Maybach


Előző
  • 1
  • 2
Következő