Műanyag Maybach és láthatatlan Ferrari

2007.10.19. 12:16

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Megdöntötte a Porsche Carrera GT nürgburgringi rekordját a Pagani Zonda F
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Egy tíz év körüli, ám korához képest különösen felkészült fiú nem az Exelerót, hanem Horacio Paganit keresi. Amíg a közelmúltban nürburgringi rekordot felállító Zonda F atyja ebédel, egyeztet a hosztesszel, miként nyomja majd meg az exponáló gombot, ha Pagani úr már jóllakott és visszatér. (Mi is megvártuk az ebédet, interjúnkat jövő héten olvashatják a Lamborghininél eltöltött évtized után Modenában saját céget alapító, argentin származású mérnökkel.) A másik híres sportkocsigyártót, Christian von Koenigsegget viszont nem találjuk, mint mondják, még úton van Budapest felé, a nevét viselő 806 lóerős CCX viszont így is megcsodálható.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Koenigsegg autó a helyszínen, Koenigsegg úr úton
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A Spyker neve Forma-1-es szereplése óta nem cseng ismeretlenül, a holland cég D12 Peking-to-Paris nevű tanulmányát hozta el, Bader is ebben ad interjút, noha saját bevallása szerint a Pagani a kedvence. A különböző standokon úgy sorakoznak a Lamborghinik, hogy a sokadik után már a fényképezőgépet sem veszik elő az egyébként láthatóan mindent megörökítő vendégek, a Rolls-Royce Drophead Coupét Phantomok veszik körül, és általánosságban is igaz, hogy a normális körülmények között önmagukban is több perces álmélkodást kiváltó autók ilyen tömegben túlzott ingert jelentenek, a szervezet nem képes feldolgozni az élmény effajta túladagolását, és nem tudja kellően értékelni az eurómilliós ritkaságokat.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Régi idők luxusa: Stutz Blackhawk (1974) és Marilyn
(Több mint száz fotó a galériában. Kattintson a képre!)

 - Nem tudod, csak ebben a két pavilonban vannak autók? - kérdezi tőlem egy nagyobb felhajtásra számító lány, és nem ragadtatom el a pozitív válasszal. Pedig sem a mennyiségre, sem a minőségre nem lehet panasza, a budapesti autószalon nélküli ínséges időkben egy autócsodák nélküli, hétköznapi autókiállítás is hasznos volna, nemhogy egy ilyen ferraris-lamborghinis Pagani Zonda F-fel és Maserati MC 12 Corsával. A luxus kifejezést viszont még szoknunk kell. Hiába egészítik ki jachtok, jacuzzik, arannyal futtatott vagy ékszerekkel borított karosszériák a szupersportkocsik vagy méregdrága limuzinok tucatjait, hiába zongorázik az érzésünk szerint inkább reklámként mint művészként megjelent Havasi Balázs, ha fél perccel utána az egész csarnokot kitölti a gyenge ruhabemutató aláfestéseként dübörgő ricsaj, ha műanyagszerű cukorkát, mágneses talpbetétet és háromszáz forintos plasztikufonautát kínálók között jut el az ember a büféhez, hogy egyen egy babgulyást vagy egy zsíros-mustáros sült kolbászt.

Amerikába mentem
Gyorsabban toljátok, így sosem fog beindulni! Mindenki mehet vele egy kört? - ehhez hasonló megjegyzések kísérték utolsó, saját keréken megtett budapesti útjára a Ferrari FXX-et, amelyet a kordon lebontása után néhány perccel már gurított is a tréler felé egy osztrák egypetéjű ikerpár, mögöttük persze jókora nézősereggel. A félmilliárd forintos sportkocsi számára szédítő magasságnak tűnt a néhány tízcentiméter magasan lévő plató, amelyre nagy gonddal, a kerekek alá helyezett, a dőlésszöget csökkenteni hivatott deszkákkal segítették fel a jelek szerint gyakorlott fiúk. A műveletet nem akadályozta a Horthy-Maybach szállításánál jelentkezőhöz hasonló malőr, a függőleges ponyvatartó viszont csattanással figyelmeztetett a szárnyasajtós konstrukció hátrányaira.

Fotó: Féjja Zsolt [origo] Fotó: Féjja Zsolt [origo]


Fotó: Féjja Zsolt [origo] Fotó: Féjja Zsolt [origo]


Fotó: Féjja Zsolt [origo] Fotó: Féjja Zsolt [origo]



Luxusautó Show játékunk nyertesei


Előző
  • 1
  • 2
Következő