Prémium úton! - Ford Mondeo

2007.10.20. 11:19

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A belső tér hatalmas, már-már nem is középkategóriás a helykínálat
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A Mondeo alapjában véve továbbvitte azt, amit már az előd is elkezdett. Egy olyan autót építettek, amely enyhén sportos, de mégis inkább elegáns, kényelmes, kifinomult. Futóműve nagyon finoman hangolt, tökéletesen és hangtalanul simítja az úthibákat, miközben a menetzajok töredéke jut csak be az utastérbe. Nagyon kellemes, pihentető érzés ezzel az autóval utazni, valahogy semmi sem tolakodó benne. Még sportos haladás mellett is csak erőteljes duruzsolás jön be az utastér felől, miközben az autó futása egy pillanatra sem válik idegessé. A gyors kanyarokat is szereti, de valahogy a Mondeo személyiségéhez nem ez illik, inkább egy lendületes suhanás. Kormánya nagyon precíz, pontos, a váltó kellemesen kapcsolható, a fékei magabiztosak. Jó érzés vezetni, bár hátra a kilátás némileg csökkent a magas far miatt. Sebaj, ott a tolatóradar - gondolnánk -, de az viszont halkan csipog, így ha a szépen szóló Sony hifi képességeinek egy részét kiaknázzuk, akkor nehéz meghallani.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Kellemes anyagok, jól alakítható üléshelyzet, kényelmes, kissé kagylósított ülések
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A Mondeo fényűzése már a méreteknél elkezdődik, hiszen az új még nagyobb lett, nem csak kívül, hanem belül is. Már az előd is akkora volt belül, mint a Scorpio, a kombija pedig kifejezetten nagynak számított, az új azonban természetesen még nagyobb lett. A hossza majdnem öt centivel nőtt, ami lényegében semmi, de a majdnem tízcentis tengelytáv növekedés már figyelemreméltó, ez köszön vissza az utastérben. Több mint hét centivel szélesebb is lett, míg a magassága csökkent. Az autó méreteinek szemléltetésére jó példa, hogy a limuzin pont olyan hosszú, mint egy 5-ös BMW, miközben szélesebb is.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]


Szerencsére a csúnya fabetét helyett ezüst díszítéssel kaptuk a tesztautót

A számadatokon felülkerekedve a valóságban az tűnik fel, hogy a csomagtartója hatalmas, az esetek döntő többségében lehetetlen lesz telepakolni. Az utastér nagyon tágas, akár elöl, akár hátul ülünk. Az ülések kényelmére sem lehet panasz, a félbőr kicsit kagylósított elsők pedig már tényleg minden igényt kielégítenek, hiszen az a Ford jó szokása szerint hűthetőek és fűthetőek is egyben.

A külső megjelenésére sok dolgot le lehetne írni, de legyen elég annyi, hogy ez is a hangzatos, kinetikus design szerint tervezett modellek egyike. Amúgy a  forma tetszetős, modern, az utcai reakciók alapján a nagy átlagnak tetszik. A belső is összhangban van a külsővel, igaz, itt kicsit mintha túllőttek volna a célon. Kicsit már túlságosan is látványos akar lenni a középkonzol, de ez nem zavaró. A lényeg az, hogy a funkcionalitás szempontjából jó, gyorsan meg lehet találni mindent, sőt a dolgok jelentős része a kormányról is vezérelhető. Itt is az lehet inkább a gond, hogy már-már túl sok gomb van a volánon. Szerencsére ezek este világítanak, így azért mindig látni lehet, hogy mit kéne nyomni. A műszerfal is nagyon látványos lett, hiszen a két fő műszer között lehet navigálni az információk között egy egérmozin, melyen a fedélzeti számítógéptől a hifiig rengeteg dolog megjeleníthető. Az egész számomra már kicsit túl tömény, a lehetséges funkciók legtöbbjét nem is használja az ember. Ettől függetlenül ötletes, sokaknak bejött.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A magas hátsó igazán impozáns méretű, 528 literes csomageteret rejt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Mondeo vevőkörének szempontjából azonban az lehet a legfontosabb, hogy az új generáció formailag, méreteiben és minőségben is egyértelműen továbbfejlődött, kevés olyan pont van, ahol támadható. Ezzel a motorral a kifinomult futáskultúrája miatt már nem egy presztízsgyártó termékével felveheti a versenyt, igaz ennek a 2.5T-nek már tetemes ára van. Az ötajtós kasztnival egy luxus Ghia Executive vagy egy kicsit sportosabb Titanimum-X felszereltséggel 9,5 millió forint, amire még jöhet pár feláras extra is, így az biztos, hogy tízmillió fölé keveredünk, mire minden benne van az autóban. Ez akár soknak is hangozhat, ha azonban melléteszzük az új Mondeo tudását, inkább a reális szó juthat eszünkbe. Ne feledjük, BMW 5-ös méretű autóról beszélünk!

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 2521 cm3. Furat/löket: 83/93,2 mm. Hengerek/szelepek száma: 5/20. Teljesítmény: 162 kW (220 LE)/5000. Nyomaték: 320 Nm/1500-4800. Sebességváltó: hatfokozatú manuális. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4778/1886/1435 mm. Tengelytáv: 2850 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1589/1605 mm. Tömeg: 1581 kg. Terhelhetőség: 604 kg. Csomagtartó térfogata: 528 l. Üzemanyagtartály térfogata: n.a. 
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás 0-100 km/órára: 7,5 s. Végsebesség: 245 km/óra. Átlagfogyasztás: 9,3 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 12,3 liter/100 km. CO2-kibocsátás: 222 g/km.



Előző
  • 1
  • 2
Következő