"Megalkotom a világ legjobb autóját"

2007.10.24. 17:31

Ki ne álmodozott volna arról gyerekkorában, hogy egyszer megépíti álmai sportautóját? Az elmúlt száz évben nagyon sokan meg is próbálták, de csak néhányaknak sikerült. Ilyen volt Enzo Ferrari és Ferruccio Lamborghini, a kevésbé ismert Colin Chapman, aki a Lotus atyja volt, és ilyen az Olaszországban élő, argentin származású Horacio Pagani is, akinek gyártmányai mellett a Lambók is tucatjárműnek számítanak.

Forrás: [origo]

Már tizenéves korában maketteket készített Horacio. Mostani rajzai a világ egyik legjobb autójának skiccei
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Pagani - mint a szupersportkocsik tervezői általában - ifjúkora óta megszállottja az autóknak, a sebességnek. Már tizenkét éves korában megmutatta, hogy formatervezésre született: fából faragott és agyagból formázott makettjeinek csodájára jártak. Még csak a második ikszet töltötte be, amikor a Renault gyári csapata az argentin Formula-3 versenyen az általa tervezett autóval indult. Az igazi áttörést a Juan Manuel Fangióval való találkozás jelentette: a Formula-1 akkori legsikeresebb pilótájának köszönhetően Pagani előtt megnyílt a kapu a sportkocsigyártás fellegvárába, Modenába.1983-ban találkozott Giulio Alfierivel, a gondokkal küszködő Lamborghini igazgatójával. Az argentin elkötelezettsége lenyűgözte a direktort - egy alkalommal azt mondta Alfierinek: "Még ha a padlót kell is felmosnom, akkor is itt vagyok, hogy megalkossam a világ legszebb autóját." Pagani egyszerű alkalmazottként kezdett a Lamborghininél, és fokról fokra feljebb kapaszkodott a ranglétrán. Közreműködött az LMA002, a Countach Evoluzione, a P140 és a Diablo tervezésében. Nevéhez fűződik a Lamborghini negyedszázados fennállása alkalmából megjelentetett Countach Anniversario. Pagani elsődlegesen az összetett anyagok alkalmazásával foglalkozott, a Countach Evoluzione volt az első sportkocsi, amely kompozitból készült fenéklemezre épült.



 A Zonda F rekordja, és Horacio Pagani az egyik nagy szóról, a sikerről

A tervező 1991-ben nyitotta meg stúdióját Modena Design néven, de már 1988-ban elhatározta, megépíti a "tökéletes" autót, amelynek nevét a régi barát és példakép, Juan Manuel Fangio adja. A pilótának egyetlen kikötése volt: a járművet Mercedes-Benz erőforrás hajtsa, ehhez felhasználta gyári összeköttetéseit is. Fangio 1995-ben elhunyt, és Pagani az iránta érzett tiszteletből nem használta fel nevét, a szupersportkocsi így a Zonda típusjelzést kapta, az Andok egyik szele után. A versenyző óhajának megfelelően a Paganikat ma is a Mercedes-Benz V12-esei repítik.

Forrás: [origo]

Tucatautó soha nem lesz, de a darabszám növelését tervezik a Paganinál
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mint arról már beszámoltunk, a közelmúltban a Pagani Zonda F Clubsport letaszította trónjáról a Porsche Carrera GT-t, és új körrekordot állított be a Nürburgring Nordschleifén. A 20,6 kilométer hosszú, 73 kanyarral rendelkező, "Zöld Pokolnak" nevezett pályán a Zonda hivatalos ideje csupán 7 perc 27 másodperc 82 tizedmásodperc, mellyel hivatalosan is két tizeddel előzi meg a Porsche Carrera GT-t. A Zonda F azonban - várhatóan - nem sokáig lehet a ring ura: érkezik ugyanis az új Zonda R, amely 50 lóerővel erősebb és valószínűleg néhány tized másodperccel gyorsabb lesz a jelenlegi F Clubsport verziónál.

Műszaki adatok - Pagani Zonda F
Motor.
Mercedes-Benz AMG típusú 60°-os V12 hengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. Összlökettérfogat 7291 cm3. Legnagyobb teljesítmény 443 kW (602 LE) 6150/min fordulatszámnál. Legnagyobb nyomaték 760 Nm 4000/min fordulatszámnál.
Felépítés. Szénszálas központi alváz elöl és hátul króm-molibdén ötvözetből készült kerettel. Szénszálas anyagból készült karosszériaelemek. Hosszában beépített középmotor, hátsókerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű. Fogasléces kormánymű. Rásegítővel ellátott, elöl hat-, hátul négydugattyús hidraulikus fékrendszer. Elöl 380x34 mm, hátul 355x32 mm méretű tárcsafékek. 
Futómű. Elöl-hátul független felfüggesztés kettős lengőkarral, csavarrugóval, állítható Öhlins lengéscsillapítóval, kanyarstabilizátorral. Magnéziumból vagy alumíniumból öntött keréktárcsák. Gumiméret elöl 255/35/19, hátul 255/30/20. 
Méretek, tömeg. Hosszúság 4435 mm, szélesség 2055 mm, magasság 1141 mm. Tengelytáv 2730 mm. Száraz tömeg 1230 kg.
Menetteljesítmények. Legnagyobb sebesség 345 km/h. Gyorsulás 0-100 km/h-ra 3,6 s, 0-200 km/h-ra 9,8 s. Megállás 200 km/h sebességről 4,4 s.



Előző
  • 1
  • 2
Következő