3,3 millió forint per négyzetméter - Lexus LS 600hL teszt

2007.11.05. 17:44

Talán csak a szobanövény és a kandalló hiányzik a leg-Lexusból, hogy igazi luxusnappaliban érezhessük magunkat. Kárpótlásul viszont ez a világ legdinamikusabb lakóhelyisége.

Fotó: Marton Bálint [origo]

Hiába a szürke szín; a több mint ötméteres Lexusszal lehetetlen nem feltűnni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Ilyenkor utálják legjobban az egyébként sem osztatlan népszerűségnek örvendő autósújságírókat, de hát meg kell érteni, egy irodában keményen végigdolgozott nap után nekünk is jár egy kis szórakozás a hazafelé vezető úton. További könnyítés monitorok és kormánykerekek előtt tengetett életünkben, hogy egy ilyen, Lexus LS-hez hasonló luxuslimuzint a legkönnyebb tesztelni. Itt ugyanis nincsenek olyan szempontok, hogy valamilyen részlet kicsit olcsó hatású, valamilyen felszerelés még jó volna, de hát az adott kategóriában, annyi pénzért mégsem lehet elvárni. A 24,24 millió forintos "alap" LS árát néhány opcióval - hosszított tengelytáv (+ 1,64 millió forint), President 3 és Relax csomag (+ 5,82 millió forint) és gyöngyházfényezés (+ 300 ezer forint) - sikerült kereken 32 millióra tornázni. Egy 32 milliós autónak pedig tökéletesnek kell lennie. Bármi, ami nem kellően kifinomult, súlyos hiba.

Fotó: Marton Bálint [origo]

Krómozott kipufogóvégek jelzik a teljesítményt. A felirat diszkrét utalás a csúcstechnikára és a luxusra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Komoly hiányosságra, problémára nem érdemes számítani; ha figyelembe vesszük a különféle vásárlóelégedettségi statisztikákat - ahol a Lexusok rendre az élen végeznek -, és azt, hogy a Lexusokon belül ez az abszolút csúcsmodell, megkockáztathatjuk a kijelentést, hogy alighanem ez a világ legjobb autója. Ha ez autó egyáltalán. A közel tíz négyzetméteres alapterületű óriás limuzin ugyanis olyan hatékonysággal szigeteli el a benne ülőket a külvilágtól, hogy a piros lámpánál az ablakhoz lépő Fedél nélkül-árus is inkább csak valami tévében sugárzott szocioriport-szereplőnek tűnik - pedig a monitorhoz negyed fordulattal odébb kell mozgatni a fejünket. Csend van, persze, mióta a Lexus a Toyota presztízsmárkájaként színre lépett, ez természetes. Nem is illene egy ilyen, vállalatvezetők hosszú távú utaztatására is alkalmas limuzinhoz a rotyogó motorhang - akit zavar, hogy a kocsi orrában dolgozó V8-as benzinmotorból nem hall többet, valamit nagyon elnézett, amikor a Lexus-szalonba tévedt be.


Aki elmulasztotta rendhagyó autósmozinkat az LS 460-asról, most pótolhat

A csend tehát alapeleme egy Lexusnak, mint Zaporozsecnek a benzinkályha, de egy autó nem is attól autó, hogy halljuk: motoros jármű. Hanem például attól, hogy érezzük, amint megy, amint kanyarodik, gyorsul és még sorolhatnám. Az LS szigetelt miliőjébe épp csak a fizika legalapvetőbb törvényei szivárognak be: halkan megroppan a háttámla bőrhuzata, ha gyorsítunk, észleljük az oldalgyorsulást, de ezekről testünk tájékoztat, nem az autó. Az ugyanis sebességtől, fordulatszámtól és egyáltalán bármilyen feltételtől elvonatkoztatva húz, a négykerék-hajtásnak hála tökéletesen, visszajelzés nélkül juttatja útra 520 Nm-es nyomatékát, méretes kormányát markolva könnyedén terelgethető, a váltó működésének legapróbb jelét sem tapasztalni. A Lexus csak suhan, de nem adja azt a vezetési élményt, amit akár egy jóval olcsóbb autó; az LS 600h ugyanis nem erről szól.

Forrás: [origo]

Minden elegáns, minden a helyén. Csak oltsuk le a lámpát ajtónyitás előtt...
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Kényelem a kulcsszó, ha pedig innen közelítjük meg az autó fogalmát, akkor az utastér nyugalmát befolyásoló bármely tényező - motorhang, visszajelzést adó kormány stb. - káros. Ezen elv alapján tökéletes választás a hibrid konstrukció, amelynél - ahogyan azt megírtuk például az RX 400h tesztünkben is - az amúgy is szinte hallhatatlan benzinmotor be sem kapcsol, ha csak kis teljesítmény leadására van szükség (és megfelelően töltöttek az akkumulátorok). A benzin-elektromos meghajtás másik előnye a környezetbarát működés: nekem a 9,3 literes gyári átlagfogyasztási érték bő másfélszeresével sikerült autóznom, ám egy 445 lóerő összteljesítményű, 2,4 tonnás, összkerekes, automata limuzintól - csak benzinmotor esetén - a húsz liter feletti étvágy sem lenne kirívóan magas. A 600h elnevezés egyébként nem valós, azt jelzi, hogy egy hatliteres, benzines blokk képességeivel bír az autó, valójában azonban egy ötliteres V8-as és egy 650 voltos villanymotor dolgozik együtt. Természetesen teljesen önállóan, a vezető beavatkozása nélkül.

Előző
  • 1
  • 2
Következő