Száguld és véd - Audi TT-t kapott a rendőrség

2007.11.23. 20:35

Egy 250 lóerős, összkerékhajtású Audi TT-vel gazdagodott a hazai autópálya-rendőrség autóparkja. A győri gyártású sportkocsi az M7-es autópályán teljesít majd szolgálatot.

Fotó: Vanik Zoltán

Az alacsony fényhíd alig lassítja a 250 lóerős Audi TT-t. Nehéz meglépni előle


Péntek délelőtt adta át Mátrabérci Sándor, az Audi magyarországi márkaigazgatója az Audi TT 3.2 Quattro típusú autót Óberling József ezredesnek, a Rebisz Autópálya-rendőrség igazgatójának. Ez már a második TT, amit kap a rendőrség, ugyanis két éve ajándékoztak egy előző generációs modellt a Győr-Moson-Sopron megyei alosztálynak, amely azóta az M1-es autópályán teljesít szolgálatot. Meglepetésre most nem egy fehér, hanem egy ezüstmetál példányt alakítottak át elfogóautóvá, a fényhídon és a rendőrségi matricázáson kívül az autó semmiben sem különbözik a mezei TT-ktől.



Helyszíni riportunk az ünnepélyes átadásról


Olyannyira nem, hogy még az alcantara bőrkárpitozás, tempomat, a változtatható keménységű lengéscsillapítás, a xenon fényszóró és a Bose hangrendszer sem hiányzik a kocsiból. Bár a hifi bizonyára jól szól, annyira még nem erős, mint az amerikai rendőrautók speciális erősítőkkel és mélynyomókkal ellátott rendszere, ami a föld remegtetésével hívja fel a figyelmét az autósoknak a megkülönböztető jelzéssel közeledő járműre. Az importőr azért döntött a V6-os TT mellett, mert ez Magyarországon készül, másrészt a 250 km/órás végsebesség a legtöbb száguldozóval szemben elégnek bizonyulhat, az összkerékhajtással pedig még nehéz időjárási körülmények között is bevethető marad a kocsi.

Fotó: Vanik Zoltán

A kétoldali dupla kipufogóról lehet felismerni a V6-os TT-ket. A rendőrségi is ilyen 


Óberling ezredes elmondta: az új büszkeségüket nem a rendőri vezetők, hanem az M7-es autópályán szolgálatot teljesítő járőrök használják majd, de nem valószínű, hogy napi használatba kerülne az aprócska csomagtartó és a magas fenntartási költségek miatt. Ebben lehet valami, mert tavalyi tesztünkben nálunk is átlagosan 14 liter benzint fogyasztott a V6-os TT, és az alacsony oldalfalú sportgumik cseréje sem két fillér lesz.

Fotó: Vanik Zoltán 

0-100 km/órára 5,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 250 km/óra


A TT másik feladata a VIP személyek kísérése lesz. Óberling József szerint vele végre nem fognak olyan kellemetlen helyzetbe kerülni a rendőrök, mint általában, amikor a Köztársasági Őrezred Audi A8-asai és S-osztályos Mercedesei szinte letolják a felvezető, több száz lóerővel gyengébb rendőrautókat egy fontos személy szállításakor. Bárki nem vezetheti majd az új szerzeményt, csak olyan járőrök ülhetnek be a vezetőülésbe, akik előzőleg már egy speciális vezetéstechnikai tréningen is részt vettek. Az ezüst TT egyébként az Autópálya-rendőrség év végi megszűnésével a Fejér megyei kapitánysághoz kerül majd, de fő vadászterülete továbbra is az M7-es sztráda marad.

 

Külföldi top-rendőrautók

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]
Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Angliában jó dolga van a rendőröknek, hisz a Mitsubishi Lancer Evók és a turbós Subaru Imprezák mellett nyáron egy Ferrari 612 Scagliettit is munkába állítottak, amely a Ferrari 60. évfordulóját ünneplő karavánnak adott méltó kíséretet. Oroszországban a Porsche Cayenne S számít a legerősebb rendőrjárműnek, az olaszok viszont a kék-fehér Lamborghini Gallardójukra a legbüszkébbek. A holland rendőrség a hazai gyártású Spyker C8 Spyderrel vigasztalta magát, a japánoknál pedig a Nissan Skyline R-34 GT-R számít a leggyorsabb elfogóautónak. Valószínűleg a chilei vámosok Ferrari Enzója a legbizarrabb hatósági autó, bár a 400 példányban készült olasz szupersportkocsi képen látható példánya inkább egy beszámíthatatlan tulajdonos egyedi festésű járművének tűnik, mint valódi határőrautónak.

 

Csak tanulmányok

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

A világ leggyorsabb rendőrautója a Brabus Rocket, amelyet egy biztonságos tuningolást népszerűsítő kampányra készített el a bottropi tuningcég. Sajnos a 730 lóerős, 366 km/órás végsebességű Mercedes CLS csak promóciós célokat szolgál, a rend német őrei valójában sohasem ülhetnek bele. Végsebességben nem sokkal marad el tőle a 322 km/órára képes Caparo T1 rendőrautó változata, amely szintén csak bemutatóautó. Talán jobb is, hiszen az 550 kilós, 575 lóerős szupersportkocsi vezetése nem lehet egyszerű feladat; egy gyakorlatlan vezető valószínűleg több balesetet okozna vele, mint amennyit megelőzne. A Geiger tuningcég Hummer H2-es rendőrautója sem lett igazi bűnüldöző, pedig a 700 lóerős, 28 colos felniken gördülő háromtonnás monstrum biztosan komoly elrettentő hatással rendelkezne a közutakon.