Egy új, többfajta típushoz is alkalmas padlólemez kifejlesztésén dolgozik a GM. 2012-re már évi 1,2 millió autó készülhet az új alkatrészcsomaggal.

Az új széles skálájú platformra azért van szükség, mert a cégnek korábban számos kisebb-nagyobb változtatást kellett végrehajtania típusain, ahányszor azokat egy új piacra bevezette. Az új globális padlólemez előnye, hogy nem igényel módosítást, így a különböző régiókba szállítandó kocsik pusztán márkajelzéseikben, hajtásláncukban, felszereltségben, karosszériában és esetleg egy-két biztonsági berendezésben különböznek majd.

Számos autó, így az új Opel Astra és Zafira-utód már most biztosan az új platformra épül. Ha egyszer megjelenik, ezt az alkatrészcsomagot használja majd a Chevrolet elektromos kocsija, a Volt is, de akár Saabok is megjelenhetnek ugyanezzel a platformmal. A GM ígérete szerint az azonos padlólemez ellenére a különböző márkáinak autói megőrzik majd egyedi menettulajdonságaikat.