Már kezdtünk aggódni, hogy a Golf VI előkészületei miatt teljesen elfeledkeztek róla, de a Golf Variantnál szokásos késlekedést követően végre itt van, bár inkább Jettának illene hívni. Dízelmotorral és DSG-váltóval remek kompakt - középkategóriás áron.


Fotó: Féjja Zsolt

Se nem golfos, se nem volkswagenes a hátsó. Nem tűnik utólagos toldásnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Apró figyelmetlenségről lehet szó. A hagyományos ferdehátú után már piacra dobták a felfújt Golf Plust, annak városi terepjáróját, a CrossGolfot, régóta kapható az Eos, a GTI és az R32-es. A volkswagenes mérnökök már javában dolgoznak a hatodik generáción; valószínűleg már annak kombi változatáról is esett szó laptopokkal telerakott tárgyalóasztalok mellett, amikor valaki bizonytalanul feltehette a kérdést: - Bocsánat, uraim, a Golf V kombit már bemutattuk? A Golf-modellpalettáért felelős osztályvezető zavartan megigazította nyakkendőjét, majd halkan így szólt: dolgozunk rajta. Az értekezlet után pedig sietett vissza az irodába és magához hívatta munkatársait. Egy hét múlva megkönnyebbülve tervezhette tovább a hatos karrierjét.

Fotó: Féjja Zsolt

Ez bizony Jetta. 6,4 millióért csak dísztárcsa jár
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egy hét nem nagy idő, előfordultak tehát apróbb hibák. Véletlenül nem a Golfra rajzoltak méretes fart, hanem a Jettára, de erre csak az ötödik napon jöttek rá. Így viszont - nehogy valaki továbbra is hiányolja a kombi Golfot - el kellett vetniük eredeti elképzelésüket, hogy a Jettához hasonló hátsó lámpákat alkalmazzanak. Már csak két nap, vezetékek hátravezetve, lámpa meg sehol. Eszembe jutott valami - mondta az egyik derék német. Remek - felelték az elképzelés hallatán. Végre megpihenhettek a nehéz hét után. Csak a sorozatgyártás beindítását követően ébredt rá az ötletgazda, honnan az ihlet. Hiába, már akkor is kombirajongó volt, amikor még nem a wolfsburgi gyárban, hanem Honda-értékesítőként kereste kenyerét.

Forrás: Honda


Dizájnmúzsa: Honda Civic Aerodeck

Egy ráncfelvarrt előző Civic Aerodeck mellett hátulról nézve gyakorlatilag bármi más is lehetne a kombi Golf, annyira elüt a hátsója bármilyen VW-emblémás kocsitól. Nem csúnya, de túláradó érzelem kiváltására éppúgy alkalmatlan, mint a polgári Golf vagy a Jetta - tehát tökéletes a célcsoport számára. A far nem érződik utólag hegesztett toldaléknak, de azért a harmónia szemléltetésére aligha állítják ki a Pininfarinánál. A Golf persze mindig a józanul gondolkodókat vonzotta, őket pedig a kombi tökéletesen kiszolgálja.

Értelemszerűen a Golf IV kombi is felülmúlta praktikus szempontok szerint egyszerű ötajtós rokonát, ám az utastér hátsó részének helykínálata megakadályozta a lelkiismeretes újságírót, hogy valódi családi autóként beszélhessen a kocsiról. Az alapul szolgáló ötödik generációval nincs ilyen probléma, csomagtere a Golf 350 literes értékével szemben alaphelyzetben 505 literes, így az előző Golf kombi reklámszlogenét (135 százalék Golf) a kevésbé hangzatos 144% Golfra kell cserélni. A lépcsőshátú verzió 527 literes tere kapcsán emlegethetnénk 96 százalék Jettát is, de ez megtévesztő volna, hiszen egy kombi karosszéria variálhatósága miatt jóval nagyobb használati értékkel bír.

Nagyfenekű Golf-elődök

Forrás: VolkswagenForrás: Volkswagen


Golf III Variant


Golf IV Variant