Városi dzsungellakó - Seat Altea Freetrack 2.0 TDI

Vágólapra másolva!
Az Altea XL-ből fabrikált szabidőautó praktikus családi batár, igazi képességeit viszont csak akkor villantja meg, ha elfogy az aszfalt, vagy hirtelen hó és latyak borít be mindent.
Vágólapra másolva!

Fotó: Vanik Zoltán [origo]

Az összkerekes mellett összkerekesnek látszó elsőkerék-hajtású Freetrack is kapható. A bi-xenon fényszóró feláras extra
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)


A képeken virító citromsárga autóról Gulyás kolléga szinte már minden lényeges dolgot leírt a modell hazai bemutatója kapcsán, ám akkor nem lehetett kipróbálni a járgányt, így a gyakorlati tapasztalatokat most pótoljuk. Aki nem olvasta volna a fent emlegetett alapművet, annak csak annyit, hogy a Freetrack névre keresztelt autó gyakorlatilag egy összkerekes, megemelt hasmagasságú XL, amit még felcicomáztak egy-két praktikus és divatos kiegészítővel. Persze létezik a Freetracknek egy költséghatékonyabb, kizárólag elsőkerék-meghajtású változata is, ám az legalább olyan öncélú, mint egy CrossGolf, ezért erről inkább ne is beszéljünk többet.

A nálunk járt Freetrack szerencsére az összkerekes fajtából való, annak is a dízel változata, ami egy 170 lóerős, kétliteres TDI-t jelent. Aki a benzinesekért él-hal, az rendelheti egy 200 lovas, kétliteres TSI motorral is, ám az autó karakteréhez egyértelműen egy takarékosabb és nyomatékosabb dízel illik inkább.

Fotó: Vanik Zoltán [origo]

Egy magasabb padka sem lehet akadály
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)


Ami a külsőt illeti: a citromsárga Freetrackünk jelentősen megosztotta a megkérdezett ismerősöket és barátokat, volt aki egyből rajongott a fekete műanyag domborulatokért, míg mások csak elnézően csóválták a fejüket. Azt azért le kell szögezni, hogy a kocsi esztétikai megközelítése nagyjából olyan, mintha egy túrabakancsot próbálnánk szépnek látni, itt elsősorban a funkcionalitást és technikai tartalmat kell értékelni. Miután ilyen ügyesen kikerültük az autó külsejének értékelését, lássuk, mit tud felmutatni a Freetrack egy mezei XL-hez képest. Ami rögtön szemet szúrhat, az a fekete műanyag lökhárító és burkolt kerékjárati ívek, küszöbök, valamint a látványos 17 colos felnik, de nem szabad elsiklani a tetősínek felett sem. Belül sem átlagos, ugyanis a Seattól megszokott fekete-szürke egyenbelső helyett kakaóbarna és fekete színkombináció fogadja a beülőket. Ezt egyébként meg is magyarázza a sajtóanyag, amely szerint a barna szín a "meghódítani kívánt földutakat idézi".

Fotó: Vanik Zoltán [origo]

Fekete és barna szín uralja a belteret
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)


Az már csak hab a tortán, hogy olyan apróságokkal is feldobták az autót, mint a feliratos váltógomb vagy a diszkrét bőrbetétek az ülések hátlapján. Ezeket leszámítva a Freetrack ugyanolyan praktikus, mint egy hagyományos XL, rengeteg tárolórekesz és zseb várja a kacatokat, személyes kedvencem a drogfutároknak kifejlesztett kis zug az első ülések alatt, bár a schengeni övezet kitolásával ezek szerepe nyilván jelentősen csökkent. Az első ülések passzentosan tartják az ember oldalát, olyannyira, hogy 90-100 kiló felett már-már légszomjat is okozhatnak, ezért nehézatlétáknak, vízilabdázóknak kifejezetten nem ajánlható ez a modell.