Vágólapra másolva!
Monte-Carlo kanyargós aszfaltpályái után a rali világbajnokság mezőnye idén is észak felé veszi az irányt: következik a szezon egyetlen havas futama Svédországban.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Solbergnek továbbra is a tavalyi autóval kell helytállnia


2007-tel ellentétben idén csak a svédek kaptak lehetőséget, hogy havas versenyt rendezzenek, a norvégok most kimaradnak. A tervezetek szerint jövőre fordul a kocka, akkor a svédek fognak pihenni, és a norvégoké lesz a szezon egyetlen ilyen jellegű versenye, de ne szaladjunk ennyire előre.

Az idei verseny nem sokban különbözik a tavalyitól. Mint már évek óta, az időjárás most is a bolondját járatta egy kicsit a svédekkel, hiszen pár héttel a verseny hivatalos rajtja előtt hónak nyoma sem volt. Amúgy sok éves története alatt összesen kétszer maradt el a futam, 1974-ben az energiakrízis, 1990-ben a rossz időjárási viszonyok miatt. Idén nem kell ettől tartani, egy héttel a kezdés előtt fehérbe borult a táj, és a hőmérséklet is fagypont körülire csökkent. Svédországban a téli időszak novembertől egészen márciusig tart, száraz hideg jellemzi, ahol nem ritka a -20 fok sem, ezért, aki a pálya széléről szurkolja végig a versenyt, többre lesz szüksége, mint pár melengető gondolat.

Forrás: [origo]

Grönholm visszavonulásával Loeb lett az egyik legnagyobb esélyes. Már nyert itt


A verseny központja idén is Karlstad lesz, ideiglenes szerviz Sunne és Hagfors városában is lesz. A rendezők ismét színvonalas, két kilométeres szuperspeciált alakítottak ki a karlstadi arénában. Ezen a versenyzők akár a 160 km/órás sebességet is elérhetik, és a pálya közepén található hídnak köszönhetően akár 20-30 métert is repülhetnek. Méltó nyitánya lesz ez csütörtökön a svéd futamnak, és mivel jóból sosem elég, a pénteki napon újra láthatjuk itt a versenyzőket. Jobban mondva azokat, akik sikeresen kiértek az erdőből.

A tavalyihoz hasonlóan most is összesen húsz gyorsaságit kell teljesítenie a mezőnynek. hetet a pénteki napon, hatot szombaton, majd vasárnap szintén hatot. A pályák 60 százaléka új az eddigi évekhez képest, összesen 342,18 km-nyi versenytáv várja az indulókat. Érdekességként jegyzem meg, hogy az összekötő szakaszok hossza ennél jóval több, 1127 kilométer.

Forrás: [origo]

Az újonc Suzuki csapat a második futamon is pontszerzésben reménykedik


Szombaton kétszer is megy majd a mezőny a Vargasen gyorson, ahol várja őket a Colin McRae tiszteletére elnevezett Colin's Crest (Colin dombtetője), és persze a díj: aki a legmesszebbre repül autójával, az nyeri az első Colin's Crest Award-ot. A rekordot jelenleg Mikko Hirvonen tartja egy 40,8 méteres ugrással.