Nem akármilyen autóval tér vissza az American Le Mans sorozatba (ALMS) a BMW. A német gyártó a Chicagói Autószalonon mutatta be az utcai M3-ason alapuló GT2-es versenygépét.

A BMW 2006-os kiszállása előtt rengeteg versenyt nyert a tengerentúlon az előző M3 V8-as motorú változatával, de visszatérésükkel is további trófeák begyűjtését tervezik. Ebben lesz segítségükre az alapmodellhez képest jóval szélesebb és veszedelmesebb külsejű versenygép, amely nemcsak könnyebb, de természetesen erősebb is a széria M3 kupénál. Az eredetileg 420 lóerős V8-as motor teljesítményét 485 lóerősre tornászták fel a kipufogó, a vezérlő-elektronika és a szelepvezérlés cseréjével. Ezenkívül az autó számos alkotóelemét szénszálas műanyagokra cserélték le (a szériaváltozaton csak a tető az), kivették a felesleges extrákat, így az 1655 kilós össztömeget 500 kilóval sikerült lejjebb szorítani. Szélesebb lett az autó nyomtávja, és nehéz nem észrevenni a tetemes leszorítóerőt garantáló hatalmas szárnyat sem.

A karosszéria kifejlesztésében a BMW Forma-1-es technológiákat, és szélcsatornás tesztelést is alkalmazott. Az autó a 2009-es szezonra lesz versenyképes és a BMW mérnökei jelenleg az utolsó simításokat végzik rajta, tesztpilótaként pedig a gyári WTCC pilótákat alkalmazzák. Ha végzett a fejlesztéssel a BMW Motorsport, a versenyautót Bobby Rahal, háromszoros CART és Indy 500 bajnok csapata fogja versenyeztetni. Mivel az M3 korábbi generációi kilencévnyi amerikai versenyzés során hat konstruktőri bajnoki címet gyűjtöttek be, ez az autó is szép sikerekre számíthat.