Ahol az ördögök születnek

Vágólapra másolva!
A világ legjobb márkakupáját úgy hívják, Porsche Szuperkupa. A sorozat tavaly volt 15 éves, és nemrégiben készült el a kétezredik kupás Porsche. Meglestük a Porsche új motorsport-központját.
Vágólapra másolva!

Forrás: Porsche

Ez a kép fogadja a látogatót. Itt még a portás is Porschéval jár
(A képre kattintva mozgóképen is megnézheti a Porsche Motorsport Központot.)


A Porsche a világ egyik leghíresebb márkaneve, sőt a 911-est sokan a világ legjobb sportkocsijának tartják. Ha azt nézzük, hány éve létezik és egyre csak jobb lett, akkor ez biztosan igaz, azonban mi most nem az utcai 911-es Porschéra vagyunk kíváncsiak.

Hazánkban már elég komoly hagyománya van a márkakupás versenyzésnek, az első még Astra Kupa néven született 1994-ben, majd 2003-tól sorban jöttek az újabb sorozatok. Ekkor mutatkozott be ugyanis a Clio Kupa, majd 2006-ban jött a Suzuki Kupa. Tavaly a legnagyobb szenzáció az volt, hogy megérkezett a Seat Kupa, amit sokan a márkakupázás csúcsának tartanak, de nincs igazuk: ennek a sportnak a Porsche Szuperkupa a koronázatlan királya.

Forrás: Porsche

Beljebb már ez a kép fogad. Bepakolásra várnak a friss kupás Porschék
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ebben csak és kizárólag az adott évi fejlesztésű 911 GT3 Cupokkal indulhatnak a nevezők, a sorozat a pilóták képességeit nézve is az egyik legerősebb. A sorozat immár tizenöt éve a Forma-1 betétfutamaként bizonyít, sőt ez a versenyautó más bajnokságokban és versenyeken is hatalmas rangot vívott ki magának. Az RSR változat a hosszútávú versenyek egyik kedvelt modellje, de ugyanezt várják a napokban bemutatkozó GT3 Cup S-től is. Ki ne akarná megnézni, hol születnek ezek a csodás versenyautók.

Forrás: Porsche

A legújabb remekmű, a GT3 Cup S
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Porsche Motorsport sokak nézetével ellentétben, nem Stuttgartban van, hanem Weissachban, amely egy kis német falucska. Ennek a határain kívül épült fel a Porsche egyik gyárrészlege, kiegészítve a Motorsport Központtal és egy tesztpályával. Természetesen ide nem lehet csak úgy bejárni, sőt fotózni sem lehet, de már a gyár kerítésén kívül megállni is élmény. Az erre haladó autók közül ugyanis minden harmadik, negyedik Porsche.

A bejáratnál aztán mindent le kell adni, majd szépen a gyárépületek mellett hátravezetik az embert. Egyszerre csak egy nagy kanyar rajzolódik ki az út bal oldalán, látszik, hogy ide elég komoly sebességekkel szoktak megérkezni az autók, a bukótér sem kicsiny méretű. Ez bizony a tesztpálya vége, amire természetesen nem lehet felmenni, sőt azt sem illik nézni, mi köröz rajta. Az út egyszerre két gumibála sortól lesz határos, és az útburkolaton egy rajtrács rajzolódik ki. A rajtvonalnál felnézünk a feliratra: Porsche Motorsport Zentrum.

Forrás: Porsche

A gyárudvar és az RS Spyder. A háttérben hegyekben állnak az üres 911-es karosszériák
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Igen, itt készül minden földi jó, amire egy autóversenyző vágyhat. Az első üvegpalotában az irodák vannak, de hamar kiderül, hogy ennek a hátoldala már egy raktár, amelyben egymás felett több sorban állnak a becsövezett 911-es karosszériák, valamint a kész motorok, váltók. Egyfajta logisztikai bázis ez, és vele szemben van a kamiontároló. Ott is hatalmas és példás rend uralkodik, egymás mellett sorakoznak a vadonatúj gyönyörű csapatkamionok. Az egyik a gyáriak médiaközpontja, benne minden, amit ma a technika tudhat.

A két épület mögött fekszik a szerelőcsarnok, a köztük lévő hatalmas tér pedig a versenyautók parkolója, ott történik a rakodás is. Van egy érdekes varázsa annak, amikor a fal mellett hegyekben állnak a 2008-as fejlesztésű kupás Porschék, de a legjobb az, amikor beállnak velük a kamionokba, ekkor ugyanis felzeng a jellegzetes Porsche morajlás. Egy évben egyébként 265 darab kupás Porschét gyártanak le, ezek egy része a Szuperkupára megy, a többi pedig a Carrera Kupába, illetve más bajnokságokba. Az RSR-ből is készül jó pár darab, a Le Mans-ra szánt RS Spydert is itt rakják össze kézzel.

Forrás: Porsche

Kincstári tisztaság, minden a helyén. Minden 911-es karosszéria fehér, a raktárpolcról emelik le
(A képre kattintva betekintést nyerhet a Porsche Motorsport múltjába és jelenébe.)


Ez ugyanis még klasszikus manufaktúra, mindent csavaronként raknak össze, kézzel. A fejlesztés is ott folyik, így kapóra jön a tesztpálya, de versenypályájuk van Lipcsében is. A Motorsport részleg egyébként nem csak a versenyautók, hanem a legdurvább utcai autók fejlesztésében is közreműködik, így a GT3, a GT3 RS és a GT2 is megfordult náluk. Az autókat nem más, mint a ralivilágbajnok-legenda, Walter Röhrl teszteli, és a Nordschleifén a szintidőket is ő futja meg.



Ilyen csodák is itt születnek. A legújabb GT2-es bemutatkozó videója


Visszatérve a Motorsport Központra: félelmetes precizitás uralkodik ott. Az embernek olyan érzése támad, hogy ha leesne egy hajszál, vagy valaki sáros cipővel menne be dolgozni, akkor komoly riadó törne ki, de akkor is, ha illetéktelen elkezdene jegyzetelni, vagy éppen fotózni. Az autók gyönyörűek, és az évek bizonyítják, hogy eredményesek is. Ott létünkkor született meg a kétezredik kupás Porsche, és ezt a versenyzők mégsem tudják megunni. A Porsche 911 a versenypályán is egy kuriózum, és a látottak alapján még sokáig az is lesz.