Csak márciusban lesz a világpremierje, de már most elárult szinte mindent a Ford az új Fiestáról. Az újdonság igazi világautó, mivel Európán kívül Ázsiában és Amerikában is kapható lesz.

A Fiesta formája csak azoknak lehet meglepetés, akik még nem látták a tavaly bemutatott Verve tanulmányautót. Szinte semmit sem változtattak meg az autón a koncepció óta, csak a beltér lett valamivel konszolidáltabb, bár az előddel összehasonlítva ott is hatalmas a fejlődés. A műszerfal sokkal modernebb, mint korábban, a sportkormány és az ezüst betétes középkonzol egyaránt jól mutat. A gazdagabban felszerelt változatokban ez utóbbinak a tetején található a HMI menürendszer mobiltelefonokra emlékeztető vezérlőpanelje, de rendelhető kulcs nélküli rendszer, gombbal történő indítás, piros hangulatvilágítás, Bluetooth kihangosító és USB-csatlakozó is.

A Fiesta műszakilag szoros rokonságban áll a Mazda2-vel, ami azt is jelenti, hogy a modellváltással könnyebb lett az autó, pedig a méretei nem csökkentek (pontos adatokat még nem adott meg a Ford). Ezt a nagy- és ultranagy szilárdságú acélok felhasználásával érték el, mellesleg ezek az anyagok a struktúra merevségét és jó törésbiztonságot is szolgálják. Megjelent a vezetőoldali térdlégzsák, ami manapság a nagyobb autókban sem általános. A kormányszervót elektromosra cserélték, ez pár decis üzemanyag-megtakarítást eredményez száz kilométerenként, magát a kormányoszlopot pedig már hossz- és tengelyirányban is lehet állítani.

Kezdetben az 1,25 literes, négyhengeres benzines lesz az alapmotor 60 lóerővel, de ennek az erőforrásnak a 80 lóerős változatát is meg lehet majd vásárolni. Ezt követi a sorban a 91 lovas 1,4-es, az ST megjelenéséig a csúcsot pedig a változó szelepvezérlésű 1,6-os jelenti majd 115 lóerővel. Dízelmotorból két régi darab lesz, a 68 lóerős 1,4-es és a részecskeszűrővel is kérhető 1,6-os, 90 lóerős. Az összes motorhoz ötfokozatú kézi váltó jár, de az 1,4-es benzineshez négyfokozatú automatikus váltó is rendelhető lesz. A Fiesta gyártása 2008 őszén indul Kölnben, de 2009-ben már a valenciai Ford-gyárban is megindul az összeszerelés. 2010-ig Ázsiában és Amerikában is bevezetik a modellt, addigra már bemutatják az ötajtós és a szedán változatot is.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]