A jövő környezetkímélő technológiáit hivatott felsorakoztatni az 500 Aria öko-tanulmány, mellyel az Fiat a Genfi Autószalon közönségének megmutathatja, még közel sem merítették ki az Év Autójában rejlő lehetőségeket.

Forrás: [origo]

Már 100 g/km szén-dioxid kibocsátás alatt


A tavalyi Frankfurti Autószalonon a Fiat már bemutatott egy Pandából készült Aria tanulmányt, nem nehéz tehát kitalálni, ez a legújabb modell is ugyanolyan filozófiával készült. Ez az 500-as sem hibrid, motorháztetője alatt egy Euro5-ös emissziós szabályozásoknak megfelelő, részecskeszűrővel felszerelt 1,3 literes Multijet motor üzemel. Az erőforráshoz Dualogic robotizált váltó kapcsolódik, és ahogyan a Panda Aria, ez a modell is kap egy,  a fogyasztást akár 10 százalékkal is csökkenteni képes automatikus leállító- és indítórendszert. Ezeknek köszönhetően a kocsi szén-dioxid kibocsátása mindössze 98 g/km, ami azért elmarad a Panda Aria 69 g/km-es rekordjától. Ezek mellett az autóban található különböző rendszerek energiafogyasztása és az alkatrészek tömege is minimálisra lett csökkentve, ezzel is javítva a fogyasztást.

Belsejének kialakításakor az alkotók számos újrahasznosított anyagot használtak fel. A padló újrafeldolgozott kerékabroncsból készült, míg az üléshuzat különböző szerves anyagokból származó bőr és szövet együttese. A Fiat  szerint ezek az olcsó környezetkímélő technológiák szép lassan nem csupán a gyártó tanulmányaiban juthatnak komoly szerephez, hanem rövid időn belül új modelljeik elengedhetetlen részét képezhetik majd.