A Renault egy érdekes újdonsággal készül a Genfi Autószalonra, ugyanis a franciák piacra dobják a Laguna négykerék-kormányzású változatát, amely a GT csomaghoz lesz párosítva.

Forrás: Renault

Limuzin és a kombi karosszériaváltozatban is készül GT felszereltségű Laguna, vagyis mindkettőhöz létezik a négykerék-kormányzás


Eddig már rengeteg autós cég foglalkozott a négykerék-kormányzás ötletével, amely kétség kívül jobb menetstabilitást és mozgékonyságot kölcsönöz az autónak. Ezek a megoldások azonban időről időre kihaltak, hiszen nem jelentettek annyi plusz, mint amennyi nyűg volt velük. Léteztek passzív hátsókerék-kormányzású autók is, de valahogy ez sem lett maradandó. A Renault most mégis visszatér erre a mezsgyére, ugyanis a Lagunában újra bevetik a négykerék-kormányzást.

Forrás: Renault

Külsőleg nem túl sok jele van a négykerék-kormányzásnak


A Genfi Autószalonon mutatkozik be ugyanis az új Laguna GT változata. Azt már megszokhattuk az eldőnél is, hogy a GT nem feltétlenül egy brutálisan sportos autót jelent a Renaultnál, sokkal inkább egy kellemesen sportos, nagyon jól felszerelt járműről beszélünk, amiben még erősebb motorok is vannak. Az új Lagunában ez azt jelenti, hogy egy kétliteres, 180 lovas turbódízel (400 Nm forgatónyomatékkal), vagy egy szintén kétezres, turbós 205 lóerős benzinessel lehet választani.

Forrás: RenaultForrás: Renault
Forrás: RenaultForrás: Renault


Az autó legfőbb újdonsága ugye a négykerékhajtás, de külsőleg sokkal inkább a módosított hűtőmaszkról, a 18-as kerekekről, vagy a szolig GT emblémáról lehet felismerni. Belül alcantara üléshuzat, alumínium váltókar és pedálok fogadják a sofőrt, valamint a felszereltség is már szinte minden igényt kielégít.

A Laguna GT a limuzin és a kombi karosszériával is rendelhető, márciusi bemutatkozása után várhatóan még tavasszal megérkezik az európai kereskedésekbe.